Vergic storsatsar på europeiska marknaden med ny partnerchef

Report this content

Malmö 2014-07-04 - Vergic har anställt Fredrik Sandberg som partnerchef. Fredrik Sandbergs uppgift blir att bygga upp ett partnernätverk för Europa med initialt fokus på Storbritannien, BeNeLux och Tyskland.

Vergics försäljningsstrategi bygger på att skapa starka partnersamarbeten på olika nyckelmarknader. Efter att ha nått stora framgångar i Norden, främst i egen regi, satsar nu Vergic på övriga Europa. Ett led i satsningen är tillsättandet av Fredrik Sandberg som ny partnerchef, Alliance & Partner Director, vilket innebär att han kommer att ansvara för att identifiera och bygga upp ett partnernätverk i Europa.

Fredrik kommer närmast från Logitech-bolaget Lifesize där han arbetat i fyra år, senast som Country Manager för den nordiska marknaden och innan dess som försäljningschef. Under sin tid på Lifesize har Fredrik Sandberg ansvarat för försäljningen, kanal- och partnerutveckling i Norden. Han har även ingått i affärsutvecklings- och strategigruppen och där arbetat med att utveckla partnernätverket inom EMEA. Nyligen fick Fredrik Sandberg Lifesize interna utmärkelse Top Partner Management för EMEA- och APAC-regionen, ett pris som delas ut en gång i kvartalet till någon som åstadkommit något extraordinärt inom bolaget.

- Vi är oerhört glada över att Fredrik börjar hos oss. Han har ett utmärkt track record från Lifesize, under hans ledning slog försäljningsorganisationen de uppsatta målen sju kvartal i rad och nyligen blev Norden den bästa regionen globalt. Nu när vi på Vergic satsar hårt på expansion, via partners, kommer hans kompetens att göra stor nytta hos oss, säger Alexander Lunde, vd på Vergic.

Fredrik Sandberg tillträder sin nya tjänst den 18 augusti och kommer vara baserad på Vergics Malmö-kontor.

För mer information vänligen kontakta:
Henrik Vallentin, försäljningschef, mobil: 0701-05 41 00, e-mail: henrik@vergic.com

Om Vergic
Vergic är ett svenskgrundat mjukvarubolag som hjälper företag, myndigheter och organisationer över hela världen att ta bättre hand som sina besökare på nätet. Med Vergics patenterade molnbaserade mjukvaruplattform, Vergic Engage Platform, kan företag och myndigheter i realtid identifiera de kunder som är i behov av hjälp. Genom att skapa en proaktiv dialog med de kunder som är i behov av hjälp förbättras den upplevda kundservicen. Med Vergics lösning får företag och myndigheter nöjdare och lönsammare kunder. Vergic har cirka 85 kunder, däribland CDON Group, Clas Ohlson och IF. Försäljningen sker direkt mot kunder och via partners.

Vergics huvudkontor ligger i Malmö. Dessutom har Vergic kontor i Stockholm, Göteborg, och Norrköping. Vergic har cirka 40 anställda och under 2013 omsatte bolaget 37 MSEK.