Vergic tecknar partneravtal med Knowit

Report this content

Mjukvarubolaget Vergic har tecknat ett partneravtal med konsultbolaget Knowit. Avtalet ger Knowit möjligheten att återförsälja Vergics mjukvaruplattform, supportera denna samt att leverera konsulttjänster för implementering och tillhandahålla integrerade kundlösningar.

Partneravtalet har tecknats för att möta den ökade efterfrågan på Vergics mjukvaruplattform som erbjuder företag och offentlig verksamhet möjlighet att analysera och i realtid kommunicera med sina webbesökare via chat, röst och video. Partnerskapet ger Vergic ytterligare bredd på marknaden samtidigt som man stärker sin geografiska närvaro i Öresundsregionen.

- Kundservice på nätet blir viktigare och viktigare, att kunna ta hand om sina kunder och erbjuda kommunikation i realtid via hemsidan är idag ett måste, säger Susanne Larsson, Affärsområdeschef på Knowit.

- Våra kunder inser vikten av att proaktivt kunna erbjuda sina besökare en dialog på nätet med så mycket mer än chat och väljer nu i större omfattning att bemanna webben med process och dialogstödjande verktyg som Vergics mjukvaruplattform erbjuder fortsätter hon.

Vergics partnerprogram ger Knowit tillgång till den support och expertis som behövs för att konfigurera, anpassa och utveckla affärskritiska integrationslösningar hos kunder i regionen. Knowit får därigenom tillgång till alla de resurser som behövs för att implementera Vergics mjukvara i sina kunders webbprojekt.

- Vi vet att starka partners med högt kunnande och bra lokal närvaro är nyckelfaktorer för att driva framgångsrika projekt hos gemensamma kunder, säger Sören Meelby, Alliance & Marketing Director, Vergic AB. Med Knowits erfarenhet och kompetens inom IT-sfären och webbintegration är Knowit ett mycket värdefullt tillskott i vårt partnernätverk.

Vergic AB är ett innovationsföretag med fokusområde e-handel och kundservice på nätet. Vergic hjälper offentlig verksamhet samt stora och mellanstora företag att optimera kundkommunikation och försäljning på sin webbplats. Affärsidén bygger på att kommunicera smartare med varje unik besökare på webben, genom automatisk och manuell realtidskommunikation. I över 15 år har våra medarbetare arbetat med att utveckla relationer och göra affärer på nätet. Vergic har sitt huvudkontor i Malmö. Kunderna består av såväl offentliga som privata företag och finns både nationellt och internationellt.

Knowit AB (publ) är ett konsultbolag som utvecklar sina kunders affärer och verksamhet genom att skapa kreativa lösningar i gränssnittet mellan strategi, design och teknik. Med entreprenörsdrivna enheter verksamma på kundens lokala marknader erbjuder vi stor förståelse för både verksamhet och behov. Vår kultur präglas av öppenhet, entreprenörskap, hög kompetens och en vilja att ständigt utvecklas. Knowit etablerades 1990 och har idag cirka 1700 medarbetare representerade på 20 orter i Sverige och på fem i Norge samt en vardera i Estland, Finland, och Ryssland. Knowit AB (publ) är noterat på den Nordiska Börsen i Stockholm. För mer information om Knowit, besök gärna knowit.se.