Veterankraft öppnar nytt kontor i Gävle

Sverige ligger i topp i Europa vad gäller antal pensionärer som arbetar efter att de har fyllt 65 år. Bemanningsföretaget Veterankraft hyr ut pensionärer som vill fortsätta arbeta efter att de har gått i pension. Nu öppnar Veterankraft ett nytt kontor i Gävle och platschefen Velida Ramic ser ett stort intresse för trädgårds- och hantverkstjänster i regionen, men även inom  städ, assistans, barnpassning, IT-tjänster och snöskottning.

- Vi arbetar i Gävle med omnejd, och har kunder och veteraner i exempelvis både Sandviken och Skutskär , säger Velida Ramic. Vi kommer även satsa på akademiker, så alla som är intresserad av att arbeta för oss eller anlita oss är välkomna att höra av sig.

Med 34 kontor och 14 000 anmälda veteraner från Trelleborg i söder till Umeå i norr ser Veterankraft ett ökat intresse för att anlita erfaren och motiverad personal med en lång erfarenhet och som är snabbt insatta i arbetet.

Allt fler väljer att arbeta efter att de har fyllt 65 år. Faktum är att Sverige ligger i topp i hela Europa när det gäller äldre som arbetar. Många är friskare längre upp i åldrarna och väljer att vara aktiva genom att arbeta. Det ger ett bra tillskott i plånboken, men många vill framför allt arbeta för att få en social samvaro och för att de känner att de har något att bidra med.

Veterankraft är ett av Sveriges snabbast växande företag och har blivit utnämnda som Di Gaseller de fem senaste åren. Det har också bidragit till hedersutmärkelsen Di MästarGasell som delas ut till de företag som har samlat på sig tre Gaseller eller mer. Läs gärna mer om det här.

Velida Ramic är ny platschef för Veterankraft i Gävle
Velida Ramic har arbetat i 30 år som apotekare. De senaste 10 åren var hon apotekschef vilket har gett henne en stor erfarenhet av bemanning liksom att arbete med kunder och tjänster.

Veterankraft är ett tjänste- och bemanningsföretag som varje år hjälper tusentals privatkunder och företag över hela landet. Privatkunder kan anlita erfarna veteraner som vill fortsätta att arbeta efter pensionen med allt från trädgårdsarbete, hantverksjobb, städning, barnpassning och komplement till hemtjänst. Företag kan välja en av marknadens mest effektiva bemanningslösningar i form av pensionärer och 55-plussare med lång arbetserfarenhet. Bolaget har 34 kontor, 40 anställda och  14 000 veteraner. Mer information finns på www.veterankraft.se.Följ Veterankraft på det digitala nyhetsrummet Cision och på Facebook.

Velida Ramic, platschef på Veterankraft i Gävle

Tel: 070-768 83 45, e-post: velida.ramic@veterankraft.se