Förstärker organisationen med en ny VD

VibroSense Dynamics förstärker organisationen med att rekrytera Tarik Cengiz som ny VD. Tarik tillträder tjänsten som VD den 16 september 2024 efter att han lämnar sitt tidigare uppdrag som Global Sales Director på Arcoma AB.

Tarik Cengiz kommer att arbeta med att utveckla befintliga partnerskap på bolagets nuvarande marknader. Han kommer även att lägga stort fokus på driva en geografisk expansion och ökad försäljning genom att adressera potentiella internationella partners såsom distributörer, agenter eller OEM partners.
Tarik har djup kunskap om hur sjukvården fungerar, både i Sverige och internationellt. Han har också erfarenhet av att framgångsrikt driva internationell försäljningstillväxt i mindre och medelstora bolag. Tarik har erfarenhet av att identifiera partners, förhandla avtal och sedan utveckla ett fruktbart samarbete för snabb tillväxt.

”Jag vill hälsa Tarik hjärtligt välkommen till VibroSense och jag ser fram emot att få arbeta tillsammans med honom när VibroSense nu tydligt fokuserar på internationell försäljning och marknadsföring. Tarik har en imponerande erfarenhet av att bygga försäljning och en entreprenörsanda som kommer att vara viktig för Vibrosense.”, säger Håkan Petersson, styrelseordförande i VibroSense Dynamics AB.

”Det är med stor glädje och entusiasm som jag har accepterat uppdraget och blir en del av Teamet”, säger Tarik Cengiz, tillträdande VD i VibroSense Dynamics. ”Jag ser ett stort behov för det som VibroSense erbjuder marknaden och goda möjligheter att utveckla och expandera verksamheten. Målsättningen är att skapa tillväxt med god lönsamhet, samtidigt som vi hjälper våra kunder inom vårdsektorn att lösa problem för patienter och hjälpa dessa att få en bättre livskvalitet”.

Håkan Petersson, Styrelseordförande VibroSense Dynamics AB,

VibroSense Dynamics AB (publ) säljer och utvecklar medicintekniska produkter och tjänster för diagnostikstöd vid nervskador i händer och fötter. Metoden går ut på att mäta och kvantifiera förmågan att känna vibrationer vid flera frekvenser. Bolagets kunder är diabetesmottagningar, företagshälsovård, sjukhus, vårdcentraler och forskare.
Vår vision är att bolagets produkter ska vara ett standardinstrument vid alla neurologiska under-sökningar för att upptäcka tidiga tecken på förändringar i känseln så att patienter och deras vårdgivare kan sätta in förebyggande åtgärder som förhindrar, reducerar eller fördröjer uppkomsten av nervskador i händer och fötter.