Kommuniké från årsstämma i VibroSense Dynamics AB (publ)

Igår, den 13 oktober 2015, hölls årsstämma i VibroSense Dynamics AB (publ). Nedan följer en sammanfattning av de beslut som fattades. Samtliga beslut fattades med erforderlig majoritet.

Resultat- och balansräkning samt resultatdisposition
Stämman beslutade att fastställa den framlagda resultat- och balansräkningen och att disponera över bolagets resultat enligt styrelsens förslag i årsredovisningen. Stämman beslutade vidare att ingen utdelning lämnas för räkenskapsåret 2014-07-01 – 2015-06-30.

Ansvarsfrihet
Vid stämman beslutades om ansvarsfrihet gentemot bolaget för styrelsens ledamöter och verkställande direktören.

Fastställande av styrelse- och revisionsarvoden samt val av styrelseledamöter, styrelsesuppleant och revisor
Stämman beslutade dels att styrelsearvode skall utgå med två prisbasbelopp till styrelseordförande samt med vardera ett prisbasbelopp till övriga styrelseledamöter och styrelsesuppleant, dels att styrelsen skall bestå av fem styrelseledamöter och en styrelsesuppleant, dels att Charlotte Ahlgren Moritz, Henrik Brorsson, Toni Speidel, Olof Stocksén och Fredrik Westman omväljs som styrelseledamöter, dels att Charlotte Ahlgren Moritz omväljs som styrelseordförande samt dels att Göran Lundborg omväljs som styrelsesuppleant. Stämman beslutade vidare att Jan Schiller omväljs som revisor till slutet av den årsstämma som hålls nästa räkenskapsår samt att arvode till revisor skall utgå enligt godkänd räkning i enlighet med sedvanliga debiteringsnormer.

Toni Speidel, VD VibroSense Dynamics AB, 070 – 893 21 07, info@vibrosense.se.
www.vibrosense.se

VibroSense Dynamics AB (publ) utvecklar och marknadsför medicintekniska produkter och tjänster för diagnostikstöd vid nervskador i händer och fötter till diabetesmottagningar, företagshälsovård, sjukhus, vårdcentraler och forskare. Bolaget grundades 2005 och har sitt säte i Malmö, Sverige.

Taggar: