Kommuniké från extra bolagsstämma i VibroSense Dynamics AB

Idag, den 25 januari 2017, hölls extra bolagsstämma i VibroSense Dynamics AB. Nedan följer en sammanfattning av de beslut som fattades. Samtliga beslut fattades med erforderlig majoritet.

Beslut om ändring av bolagsordningen

Stämman beslutade att godkänna i enlighet med styrelsens förslag att ändra bolagsordningen. Av stämma fastställda förslag till bolagsordningsändringar finnes i kallelse publicerad 2016-12-23.

Beslut om bemyndigande för styrelsen att besluta om emissioner.

Stämman beslutade att bemyndiga styrelsen, att under tiden fram till nästa årsstämma, kunna fatta beslut om emission av sammantaget högst ett antal aktier och/eller teckningsoptioner som berättigar till nyteckning av, eller innebär utgivande av, maximalt ett antal aktier till ett belopp om högst 25 000 000 kronor (total emissionslikvid) med aktieägarnas företrädesrätt. Bemyndigandet skall kunna utnyttjas vid ett eller flera tillfällen.

Stämman beslutade vidare att aktuellt bemyndigande ersätter det bemyndigande som beslutades av årsstämman den 10 oktober 2016.

Stämman beslutade även att bemyndiga styrelsen, eller den styrelsen utser, att vidta de eventuella smärre justeringar i stämmans beslut som kan visa sig nödvändiga vid registrering av besluten hos Bolagsverket.

Malmö i januari 2017

VibroSense Dynamics AB

STYRELSEN

Denna information är sådan information som VibroSense Dynamics AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 25 januari 2017.