Styrelseledamot köper aktier av VibroSense huvudägare

Styrelseledamoten Axel Sjöblad har via sitt bolag Sjöblad Kommunikation AB köpt 55 000 B-aktier av VibroSense Dynamics huvudägare PID AB. PID AB är ett helägt bolag av Toni Speidel, VD i VibroSense Dynamics.

- Axel Sjöblad har via sitt engagemang i VibroSense Dynamics visat sig vara en oerhörd tillgång för bolaget. Jag ser det därför som strategiskt värdefullt att Axel knyts ytterligare till bolaget, vilket är ett viktigt skäl till att jag väljer att överlåta aktier till honom, säger Toni Speidel, VD VibroSense Dynamics.

- VibroSense är ett bolag som har en mycket intressant produkt och teknologi och som verkar på intressanta marknader. Jag ser fram emot ett långt och fruktbart samarbete med de övriga styrelseledamöterna och det operativa teamet i VibroSense Dynamics, säger Axel Sjöblad, styrelseledamot i VibroSense Dynamics AB.

Toni Speidel, VD VibroSense Dynamics AB,
Tel: +46 40 88 026

VibroSense Dynamics AB (publ) säljer och utvecklar medicintekniska produkter och tjänster för diagnostikstöd vid nervskador i händer och fötter. Metoden går ut på att mäta och kvantifiera förmågan att känna vibrationer vid flera frekvenser. Bolagets kunder är diabetesmottagningar, företagshälsovård, sjukhus, vårdcentraler och forskare.

Vår vision är att bolagets produkter ska vara ett standardinstrument vid alla neurologiska under-sökningar, med inriktning mot diabetes, cellgiftsbehandling och företagshälsovård, för att upptäcka tidiga tecken på förändringar i känseln. Därmed får patienter och deras vårdgivare en möjlighet att sätta in förebyggande åtgärder som förhindrar, reducerar eller fördröjer uppkomsten av nervskador i händer och fötter.