• VibroSense/

VibroSense Dynamics etablerar samarbete med diabetesentrepenören och strategiska kommunikatören Sofia Larsson-Stern

VibroSense Dynamics AB (VibroSense) har tecknat samarbetsavtal med Sofia Larsson-Stern avseende strategisk kommunikation till utvalda målgrupper inom det kliniska området Diabetes. Det nystartade samarbetet är ett viktigt steg för VibroSense och en del i lanseringen av applikationen Diabetes Screening.

• Vi har haft en pågående diskussion med Sofia (Diabetesia) under den senaste tiden och vi är otroligt glada att hon har tackat ja till samarbetet. Sofia har en bred och gedigen kompetens inom kommunikation och social media. Hon kommer att tillföra en kreativ spetskompetens till vår organisation och blir en värdefull tillgång när vi under hösten tar nästa steg och lanserar applikationen Diabetes Screening, säger Hans Wallin, VD VibroSense Dynamics AB.
  • Det känns otroligt spännande att påbörja samarbetet med VibroSense, säger Sofia Larsson-Stern. Jag arbetar redan med uppdrag från andra aktörer inom industrin med Diabetesvården som målgrupp men ingenting som liknar det VibroSense erbjuder Diabetesvården. Jag har haft flera diskussioner med Charlotta Landoff Bach som är ansvarig för marknadsföring hos VibroSense och företagets VD Hans Wallin. Samarbetet känns verkligen seriöst och spännande. Jag tror mycket på produkten VibroSense Meter® II och det värde den kan tillföra oss som lever med någon typ av diabetes. Vi har redan startat ett par projekt och vi kommer att kunna presentera resultatet av dessa under höstkanten.

Kontakt VibroSense Dynamics AB (publ)
Hans Wallin
Tel: +46 40 88 026

Kontakt Diabetesia
Sofia Larsson-Stern
E-post: sofia@diabetesia.se
www.diabetesia.se

VibroSense Dynamics AB (publ) utvecklar och säljer medicintekniska produkter och tjänster för diagnostikstöd vid nervskador i händer och fötter. Metoden går ut på att mäta och kvantifiera förmågan att känna vibrationer vid flera frekvenser. Bolagets kunder är diabetesmottagningar, företagshälsovård, sjukhus, vårdcentraler och forskare.

Vår vision är att bolagets produkter ska vara ett standardinstrument vid alla neurologiska undersökningar för att upptäcka tidiga tecken på förändringar i känseln så att patienter och deras vårdgivare kan sätta in förebyggande åtgärder som förhindrar, reducerar eller fördröjer uppkomsten av nervskador i händer och fötter.

Om Diabetesia
Sofia Larsson-Stern diagnostiserades med typ 1 diabetes år 2008, när hon var femton år gammal. Redan under gymnasietiden hittade hon hjärtefråga i att föreläsa om sjukdomen för att sprida kunskap. År 2015 startade hon sitt företag Diabetesia, i vilket hon - utöver blogg, föreläsningar och sociala medier i egen regi - konsultar företag och organisationer inom just typ 1 diabetes. Hon har gedigen erfarenhet av marknadsföring och kommunikation, ett stort nätverk och en vision om att förbättra patienters situation - gentemot vården, de själva och samhället i stort. Sofia försöker på flertalet sätt att lyfta diabetesfrågan och har bland annat medverkat i den TV-sända Diabetesgalan, Nyhetsmorgon, SVT Opinion, Almedalsveckan, SR och SvD.