Charbel Chamas är ny områdeschef för Victoria Park i Nyköping

Victoria Park har anställt Charbel Chamas som ny områdeschef för Nyköping. Han efterträder Kristin Ädel, som gått vidare till HSB Södermanland.

Charbel har mångårig erfarenhet av fastighetsförvaltning i och med sina år på Hembla där han bland annat jobbat som tekniker, gruppchef och förvaltare. Han kommer närmast från en roll som förvaltare på Hembla i Södertälje.

I rollen som områdeschef för Victoria Park i Nyköping kommer Charbel ansvara för ett fastighetsbestånd om drygt 600 lägenheter och ska tillsammans med sitt team fortsätta arbetet med att utveckla våra bostadsområden i Brandkärr, Stenkulla och Isaksdal. Charbel Chamas tillträder tjänsten idag den 23 juni.

– Det känns riktigt spännande. Och det är fantastiskt roligt att bli uppmuntrad på det sätt jag har blivit att ta det här jobbet. Det här är ett efterlängtat steg för mig. Det är också ett spännande skede i bolagens utveckling, och den resan vill jag vara med på, säger Charbel Chamas, som fortsätter:

– Som områdeschef tänker jag fokusera mycket på det bosociala arbetet för att lyfta våra bostadsområden. Jag ser särskilt fram emot det fördjupade samarbetet med Kvinnornas Utvecklingsgrupp i Nyköping för att stärka tryggheten och integrationen här i Brandkärr.

– Jag är mycket glad för att vi lyckats rekrytera Charbel som områdeschef. Med sin erfarenhet av bostadsförvaltning och bosocialt arbete i sina tidigare roller kommer han kunna utveckla verksamheten ytterligare i Nyköping, säger Victoria Parks regionchef Henrik Källåker.

För ytterligare information, kontakta
Charbel Chamas, områdeschef Victoria Park i Nyköping, charbel.chamas@victoriapark.se
Henrik Källåker, regionchef Victoria Park, henrik.kallaker@victoriapark.se

Kort om Victoria Park
Victoria Park utvecklar attraktiva bostadsområden i landets tillväxtstäder. I vår hållbara förvaltning rustar vi upp och renoverar på lång sikt samtidigt som vi bygger fler bostäder, men framförallt investerar vi i relationer med boende och samverkar med viktiga samhällsaktörer – för att göra skillnad. För oss handlar det inte bara om hus, utan minst lika mycket om människor, samhälle och miljö.
I Nyköping äger, förvaltar och utvecklar vi bostadsområden med över 600 lägenheter i Brandkärr, Stenkulla och Isaksdal. Idag finns vi i 14 städer med 17 000 lägenheter. Och vi växer. www.victoriapark.se

Citat

Det känns riktigt spännande. Och det är fantastiskt roligt att bli uppmuntrad på det sätt jag har blivit att ta det här jobbet. Det här är ett efterlängtat steg för mig. Det är också ett spännande skede i bolagens utveckling, och den resan vill jag vara med på.
Charbel Chamas, områdeschef för Victoria Park i Nyköping
Jag är mycket glad för att vi lyckats rekrytera Charbel som områdeschef. Med sin erfarenhet av bostadsförvaltning och bosocialt arbete i sina tidigare roller kommer han kunna utveckla verksamheten ytterligare i Nyköping.
Henrik Källåker, regionchef på Victoria Park
Charbel Chamas, områdeschef för Victoria Park i Nyköping