Kommuniké från Victoria Parks årsstämma 2008

Victoria Park i Malmö AB (publ) avhöll under måndagen sin årsstämma.

Stämman beslutade i enlighet med styrelsens förslag om att ingen utdelning lämnas för räkenskapsåret 2007.

Årsstämman beviljade styrelseledamöterna och verkställande direktören ansvarsfrihet för verksamhetsåret 2007.

Styrelseledamöterna Greg Dingizian, Christer Jönsson, Mats Leifland, Sten Libell, Gun-Britt Mårtensson, Mats O Paulsson och Meg Tivéus omvaldes. Greg Dingizian omvaldes till styrelseordförande. Till revisor omvaldes Ingvar Ganestam och till revisorssuppleant nyvaldes Göran Neckmar, båda Ernst & Young.

Stämman beslutade att styrelsearvode utgår med sammanlagt 400 000 kronor för tiden intill nästa årsstämma, varav 100 000 kronor utgör ersättning till styrelseordföranden samt 50 000 kronor vardera utgör ersättning till övriga styrelseledamöter. Beslut fattades även om att revisorsarvode utgår enligt godkänd räkning.

Stämman beslutade i enlighet med styrelsens förslag om antagande av ny bolagsordning varigenom bolagets firma ändras till Victoria Park AB. Firmaändringen är villkorad av att ansökan om registrering vinner bifall hos behörig myndighet.

Limhamn den 5 maj 2008

Victoria Park i Malmö AB (publ)