Nu öppnar Victoria Park Spa – Malmös första kompletta spaanläggning

I september slog Victoria Park upp dörrarna till Nordens första livsstilsboende. Nu kompletteras boendet med Victoria Park Spa, ett högklassigt dagspa som vänder sig till såväl de boende som allmänheten.

På Victoria Park Spa smälter det personliga välbefinnandet och den spektakulära miljön samman till en helhet. Här letar sig det dramatiska Kalkbrottet in genom de stora panoramafönstren och förenar sig med materialvalen kalksten, mosaik och trä. Ljussättningen är gjord för att skapa olika atmosfärer dag och kväll. - Victoria Park Spa är en plats där det råder harmoni, en plats där de ”yttre tingen” inte tar för mycket i anspråk, utan skapar ett lugn. Spaet är uppbyggt med få, noga utvalda material i en harmonierande och homogen färgskala. Det starka formspråket i Victoriahuset med sina valv och pelare återkommer även här. Utblicken mot kalkbrottet är det första som möter besökaren. Det kan kännas självklart, men förmedlandet av det självklara är ibland det svåraste att skapa, säger Maya Iwdal, arkitekt vid Arkitektbyrån AB. Exklusiva behandlingar Victoria Park Spa har, som en av få spaanläggningar i Sverige, Kanebo-Sensaibehandlingar i sitt utbud. Sensai-produkterna kännetecknas av naturliga ingredienser, extrakt från Japans finaste silke och omsorgsfulla hudvårdsmetoder. Genom att kombinera urminnes skönhetstraditioner med avancerad hudvårdsteknologi blir resultatet en spänstig och silkeslen hud som utstrålar hälsa. Sju behandlingsrum och specialutbildad personal står till förfogande. Victoria Park Spa tillhandahåller även sina egna specialkomponerade Victoriakurer bestående av kurbad, aromasoulpeeling, massage och ansiktsbehandlingar, liksom behandlingar från det globala livsstilsvarumärket Comfort Zone. Utöver behandlingarna finns ett stort utbud av vaxning, manikyr, makeup samt frans- och ögonbrynsfärgning. Poolområdet Poolområdet spelar en central roll på Victoria Park Spa. Inomhusdelen består av en 12-meterspool, jacuzzi och olika typer av bastubad; klassisk bastu, ångbastu (ångbad med konstant 100-procentig luftfuktighet) och aroma/kristallbastu (lågtemperaturbastu med essenser och kristall), isfontän och solhimmel. Under sommaren lockar utomhusdelen med en 25-meterspool, omklädningshytter, duschar, soldäck och utomhuskök. Här finns också ett romerskt bad som är öppet året runt. Glaspartier avskiljer inomhuspoolen från cafédelen. Här finns matiga sallader, smörgåsar, färska juicer, smoothies eller en svalkande öl efter bastun för den som önskar. På sommarhalvåret är poolbaren, med sitt stora utbud av förfriskningar och varma rätter, den självklara mötesplatsen. Topputrustat gym Victoria Park Spa erbjuder fysisk träning för hela kroppen. Här går det att välja mellan personlig tränare eller gruppträning i det topputrustade gymmet med de senaste träningsmaskinerna från Life Fitness. Löpband, cyklar och crosstrainers är valda från serien Optima som är kompatibel med iPod/iPhone. Med en USB-anslutning går träningsresultatet att spara och ladda upp på en hemsida för utformandet av ett eget träningsprogram. - Vi har besökt spaanläggningar i flera länder och tagit med oss inspiration och idéer kring utformning och innehåll hit till Victoria Park. Vi är idag otroligt stolta över att kunna öppna upp Malmös första spaanläggning, med det senaste inom spakulturen, för såväl de boende på Victoria Park som andra gäster. Ännu ett steg mot det kompletta livsstilsboendet har nu tagits, säger Jan-Peter Borglin, operativ chef på Victoria Park. Öppet alla dagar Victoria Park Spa öppnar den 5 mars. Spa och gym är öppet alla dagar. I entrén ingår lån av badrock, handduk, badsandaler och förfriskningar. Entrén till Victoria Park Spa ingår i serviceavgiften för de boende på Victoria Park. Där ingår bland annat även bemannad reception, vinkällare, biograf, restaurang med delikatessbutik samt en stor park med boulebanor, tennisbana, puttinggreen och uteserveringar. Bilaga: Victoria Park Spa, Behandlingar Besök gärna www.victoriapark.se/spa för mer information. För pressbilder: http://press.bindefeldab.se, användarnamn: victoria_park, lösenord: press.