Victoria Park: Greg Dingizian ökar sin röstandel i Victoria Park från 11,9 procent till 13,7 procent

I torsdags den 22 maj 2014 sålde Greg Dingizian 1 624 905 B-aktier och köpte lika många A-aktier i Victoria Park. Transaktionerna skedde genom bolag. Baserat på faktiskt antal utestående aktier i Victoria Park innebär det att hans andel av aktierna i bolaget inte ändrats men att hans andel av rösterna ökat från 11,9 procent till 13,7 procent.

I det flaggningsmeddelande som offentliggörs genom Finansinspektionens försorg anges att Greg Dingizian efter transaktionerna innehar 35,3 procent av aktierna och 16,4 procent av rösterna. Orsaken till detta är att ett flaggningsmeddelande inte ska baseras på faktiskt utestående antal aktier och röster utan på det antal aktier och röster som av bolaget senast offentliggjort på det sätt som flaggningsreglerna föreskriver. I detta fall innebär det att de ytterligare aktier som tillkommit genom den av bolaget nyligen genomförda fondemissionen inte ska räknas med. Följaktligen avspeglar flaggningsmeddelandet inte de faktiska förhållandena.

Victoria Park kommer att offentliggöra uppgifter om ändrat antal aktier och röster i bolaget enligt flaggningsreglerna den 30 maj 2014.

Informationen i detta pressmeddelande är sådan information som Victoria Park AB (publ) ska offentliggöra i enlighet med lagen om värdepappersmarknaden. Informationen lämnades för offentliggörande 26 maj 2014 kl 08.30.

26 maj 2014

CEO Peter Strand, telefon 070-588 16 61, e-post peter.strand@victoriapark.se
eller
CFO Andreas Morfiadakis, telefon 076-133 16 61, e-post andreas.morfiadakis@victoriapark.se

Box 300 50, 200 61 Limhamn
Org nr 55 66 95-0738
Säte Malmö
www.victoriapark.se

Om Victoria Park
Victoria Park AB (publ) är ett börsnoterat fastighetsbolag, inriktat på bostadsfastigheter, med affärsområdena förvaltningsfastigheter och livsstilsboende. Med ett långsiktigt förvaltningsarbete och social dimension ska Victoria Park skapa och förädla värden i en växande bostadsfastighetsportfölj i södra och mellersta Sverige. Victoria Parks fastighetsportfölj uppgår till 367 tkvm, fördelat på 337 tkvm bostäder och 30 tkvm kommersiella lokaler. Därtill äger bolaget byggrätter motsvarande 19 tkvm BTA vid Limhamns kalkbrott i Malmö. Victoria Park-aktien är noterad på NASDAQ OMX Stockholm Mid Cap.