Victoria Park: Ny VD för Victoria Park

Stefan Andersson har via ett konsultavtal upprätthållit befattningen som verkställande direktör för Victoria Park AB. Styrelsen för Victoria Park AB har strävat efter att tillsätta befattningen permanent och har därför beslutat att inte förlänga avtalet när det löper ut den 31 augusti 2012.

Styrelsen har vid sitt styrelsemöte den 16 maj 2012 utsett Greg Dingizian till ny verkställande direktör för bolaget. Greg tillträder befattningen den 1 juni 2012. Stefan kvarstår som ansvarig för Victoria Park Service fram till dess att hans konsultavtal löper ut.

- Greg har tidigare varit styrelsens ordförande i Victoria Park och har en betydande kunskap om bolaget och om de utmaningar och möjligheter som ligger framför oss säger styrelsens ordförande Bo Forsén i en kommentar. Vi vill också tacka Stefan för hans insatser under den tid han varit bolagets verkställande direktör.

18 maj 2012

Bo Forsén, styrelseordförande Victoria Park AB (publ)

Besök även vår hemsida www.victoriapark.se

Om Victoria Park
Victoria Park är ett projektutvecklingsbolag med inriktning mot utveckling av livsstilsboende. Bolaget har utvecklat ett unikt boendekoncept, Victoria Park, bestående av lägenheter med tillgång till stora gemensamma faciliteter där ett modernt och bekvämt boende, aktivt liv, gemenskap och närhet till rekreation prioriteras av de boende. Victoria Park avser att förvärva fastigheter för exploatering och försäljning av lägenheter inom ramen för boendekonceptet. Visionen är att Victoria Park ska vara norra Europas mest attraktiva livsstilsboende.

Victoria Park noterades på NASDAQ OMX First North den 14 november 2007 och handlas under beteckningen VICP. Aktiens ISIN-kod är SE0002216713. Certified Adviser för bolaget är Mangold Fondkommission AB, www.mangold.se