Victoria Park: Victoria Park - Bokslutskommuniké 2013

1 JANUARI - 31 DECECEMBER 2013
· Intäkterna uppgick till 129 071 Tkr (247 355).
· Driftsnetto uppgick till 40 084 Tkr (34 355).
· Periodens resultat efter skatt uppgick till 419 237 Tkr (60 170), motsvarande 9,5 kr (1,6) per stamaktie före utspädning.
· Det egna kapitalet per stamaktie före utspädning uppgick vid periodens slut till 13,2 kr (4,6).
· Substansvärdet per stamaktie före utspädning uppgick till 15,6 kr (4,9).

VIKTIGA HÄNDELSER UNDER PERIODEN
· Vid årsskiftet 2012/2013 tillträddes bostadsfastigheterna Herrgården och Öresundsgården i Malmö om totalt ca 78 tkvm.
· I maj förvärvades bostadsfastighetsportföljer i Linköping och Markaryd om totalt ca 176 tkvm, som tillträddes i augusti.
· I juli genomfördes en nyemission av preferens- och stamaktier, vilket tillförde bolaget ca 335 Mkr.
· I oktober tillträdde Peter Strand som ny VD.
· I början av december noterades bolagets aktier på NASDAQ OMX Stockholm.
· I december förvärvades bostadsfastighetsportföljer i Stockholm och Kristianstad om totalt ca 105 tkvm med tillträde den 30 april 2014. Till följd av denna affär kallade Victoria Park till en extra bolagsstämma för nyemission.

PETER STRAND, VD VICTORIA PARK, KOMMENTERAR:
- Det har varit ett händelserikt fjärde kvartal och stark utveckling för helåret. Under 2013 uppnådde Victoria Park flera viktiga milstolpar i arbetet med att bygga ett rikstäckande och renodlat bostadsbolag på börsen. Under 2014 kommer Victoria Park att fokusera på fortsatt tillväxt i miljonprogramsområden på tillväxtorter i landet, att utveckla vår förvaltningsorganisation och fortsätta vårt långsiktiga arbete med att utveckla trivsamma boendemiljöer för att skapa värden för hyresgäster, aktieägare och medarbetare, säger Peter Strand, VD för Victoria Park.

BILAGA:
Victoria Park AB Bokslutskommuniké 2013

Denna information är sådan som Victoria Park AB (publ) ska offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden och/eller lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande den 13 februari 2014 kl 07.30.

13 februari 2014

FÖR YTTERLIGARE INFORMATION, VÄNLIGEN KONTAKTA:
CEO Peter Strand, telefon 070-588 16 61,
e-post peter.strand@victoriapark.se
CFO Andreas Morfiadakis, telefon 076-133 16 61,
e-post andreas.morfiadakis@victoriapark.se

Om Victoria Park
Victoria Park AB (publ) livsstilsboende. Med ett långsiktigt förvaltningsarbete och social dimension ska Victoria Park skapa och förädla värden i en växande bostadsfastighetsportfölj i södra och mellersta Sverige.
Med Victoria Parks förvärv i december 2013 om ca 105 tkvm med tillträde den 30 april 2014, uppgår Victoria Parks fastighetsportfölj till ca 366 tkvm, fördelat på ca 344 tkvm bostäder och ca 22 tkvm kommersiella lokaler. Därtill äger bolaget byggrätter motsvarande ca 19 tkvm BTA vid Limhamns kalkbrott i Malmö. Victoria Parks stamaktier och preferensaktier handlas på Mid Cap.