• Victoriahem AB/

Victoria Park: Victoria Park tillträder tidigare offentliggjort förvärv av 2 178 lägenheter om ca 176 000 kvm för 910 Mkr

Victoria Park AB (publ) ("Victoria Park") har idag tillträtt det tidigare offentliggjorda förvärvet av aktierna i Fastighets AB Ostbrickan och Aktiebolaget Markarydsbostäder innefattande bostadsfastighetsportföljer om totalt 2 178 lägenheter belägna i kommunerna Linköping och Markaryd. Förvärven är baserade på ett underliggande fastighetsvärde om 910 Mkr, motsvarande cirka 5 170 kr/kvm.

20 augusti 2013

Victoria Park AB, Greg Dingizian VD, telefon 0733-98 40 00, greg.dingizian@victoriapark.se

Kort om Victoria Park
Victoria Park AB (publ) är ett fastighetsbolag med affärsområden för utveckling av livsstilsboende och förvaltningsfastigheter.

Bolaget har utvecklat livsstilsboendet Victoria Park för människor som vill kombinera ett bekvämt boende med ett socialt och aktivt liv. Sveriges första Victoria Park har byggts vid Limhamns kalkbrott i Malmö.

Bolagets fastighetsbestånd uppgår till cirka 261 000 kvm fördelat på ca 243 000 kvm bostäder och ca 18 000 kvm kommersiella lokaler. Därtill äger bolaget byggrätter motsvarande cirka 19 000 kvm/BTA vid Limhamns kalkbrott i Malmö.

Victoria Park noterades på NASDAQ OMX First North den 14 november 2007 och handlas under beteckningen VICP. Aktiens ISIN-kod är SE0002216713. Certified Adviser för bolaget är Mangold Fondkommission AB, www.mangold.se