Victoria Park anställer ny regionchef för Malmö

Victoria Park AB har anställt Andreas Lund som ny regionchef för Malmö. Andreas Lund ersätter Christofer Bernebring som går vidare till en ny central roll kring fastighetsutveckling på Victoria Park.

Andreas, med mångårig erfarenhet från ledande befattningar i fastighetsbranschen, kommer närmast från en roll som regionchef
för västra Skåne på Brinova Fastigheter AB.

I rollen som regionchef Malmö på Victoria Park kommer Andreas ansvara för ett fastighetsbestånd om 5 000 lägenheter och ska tillsammans med
50 medarbetare fortsätta arbetet med att utveckla attraktiva bostadsområden i södra Sverige.

Andreas Lund tillträdde tjänsten den 2 mars 2020.

Per Ekelund, CEO Victoria Park AB, per.ekelund@victoriapark.se

Victoria Park AB är en av Sveriges största och mest betydande privata fastighetsbolag som genom hållbar förvaltning utvecklar attraktiva bostadsområden i landets tillväxtstäder. Med ett långsiktigt förvaltningsarbete och socialt ansvarstagande skapar vi värden för kunder, medarbetare, aktieägare och samhället.

www.victoriapark.se kan du läsa mer om hur vårt arbetssätt - som bygger på hållbara relationer mellan bolag, individ och samhälle - medverkar till en positiv och hållbar samhällsutveckling.