Victoria Park delar ut gåva för att hjälpa det lokala näringslivet i Markaryd

Victoria Park i Markaryd delar ut presentkort till sina hyresgäster för att hjälpa butiker, restauranger och andra besöksmål i bygden när Corona-viruset påverkar näringslivet.

- I denna speciella tid vill vi ge våra hyresgäster en liten gåva som dessutom kan hjälpa det lokala näringslivet här i Markaryd. Vi vill mana till lugn, vi kan inte sluta leva, men däremot vara väldigt noga med att skydda de äldre samt övriga riskgrupper från smittspridning. Därför hjälper vi dem även med att handla hem något, säger Victoria Parks områdeschef i Markaryd Tobias Göransson.

Presentkortet på 200 kronor, med kort giltighetsdatum, har tagits fram av c/o MARKARYD för att hjälpa butiker, restauranger och andra besöksmål. Presentkortet säljs utav c/o MARKARYD men medverkande företag får varenda krona av det presentkortet kostar.

Områdeschef Tobias Göransson, telefon 076 307 56 01, tobias.goransson@victoriapark.se

Victoria Park AB är en av Sveriges största och mest betydande privata fastighetsbolag som genom hållbar förvaltning utvecklar attraktiva bostadsområden i landets tillväxtstäder. Med ett långsiktigt förvaltningsarbete och socialt ansvarstagande skapar vi värden för kunder, medarbetare, aktieägare och samhället.

I Markaryd, Strömsnäsbruk och Timsfors äger och förvaltar vi 770 lägenheter. Här erbjuder vi allt från kvadratsmarta ettor till generösa fyror, centralt belägna med närhet till affärer, skola, service, kommunikation och natursköna strövområden och sjöar.

På vår hemsida kan du läsa mer om hur vårt arbetssätt - som bygger på hållbara relationer mellan bolag, individ och samhälle - medverkar till en positiv och hållbar samhällsutveckling.