Victoria Park erbjuder fotbollsskola för barn i Rosengård

Victoria Park erbjuder i samarbete med FC Rosengård en fotbollsskola för 70 barn under en vecka i augusti på Rosengårds IP. För att öka möjligheten att fler från området ska kunna vara med bjuder Victoria Park på hela avgiften till 30 barn med föräldrar som bor i bolagets fastigheter på Herrgården och nästintill halverar priset för övriga deltagare.

– Det är glädjande att vi för andra året i rad kan erbjuda denna aktivitet tillsammans med FC Rosengård. Vi ser fram emot ett stort intresse från såväl barn som föräldrar och hoppas att de deltagarna får en fantastisk upplevelse och ett positivt sommarminne, säger Peter Strand, VD för Victoria Park AB.

– Vi är självklart stolta och glada att vi tillsammans med en av våra huvudsponsorer och partner Victoria Park kunna ställa upp och arrangera detta event för barn och ungdomar, fortsätter Amir Poursamad, VD för FC Rosengård.

Victoria Park Fotbollsskola är till för alla fotbollsintresserade barn mellan åtta och tolv år. Varje dag mellan kl. 10 och 15 bjuds på grundläggande fotbollsutbildning av FC Rosengårds erfarna ledare. Det blir både fotboll, teori och lek. Dessutom kan man vänta sig att få se några av klubbens stjärnspelare som gästtränare. Fotbollsskolan börjar den 7 augusti och slutar den 10 augusti med en stor gemensam avslutning för föräldrar och barn.

– Vår socialt hållbara förvaltning utgör en central del i vårt långsiktiga arbete med att utveckla attraktiva bostadsområden. Samarbetet med FC Rosengård är ett av många exempel på vårt sociala engagemang på de orter vi är verksamma, säger Peter Strand, VD för Victoria Park AB.

Victoria Park Fotbollsskola lanseras idag den 24 maj kl. 17.30 med ett event i Vänskapsparken, intill Herrgården. Hit kommer bland annat stjärnspelare från FC Rosengårds framgångsrika herr- och damlag för att berätta mer om fotbollsskolan. Möjlighet ges också till autografer och att spela lite med stjärnorna. Varmt välkommen!

Peter Strand, VD Victoria Park, 070 588 16 61
Amir Poursamad, VD FC Rosengård, 0736 22 22 20

Victoria Park AB (publ) är ett börsnoterat fastighetsbolag, som med ett långsiktigt förvaltningsarbete och socialt ansvarstagande för ett attraktivare boende skapar värden i en växande fastighetsportfölj på tillväxtorter i landet.
Victoria Parks fastighetsbestånd uppgår till 1 016 000 kvadratmeter, fördelat på 12 841 lägenheter, med ett marknadsvärde om 12,9 miljarder kronor. Aktierna i Victoria Park är upptagna till handel på Nasdaq Stockholm Mid Cap.

Tel 040 16 74 40
Org nr 55 66 95-0738, Säte Malmö