Victoria Park tecknar 10-åriga hyresavtal i Karlskrona

Victoria Park har tecknat nya hyresavtal med Coop och Wellness i Karlskrona. Båda avtalen, som tillträds under tredje kvartalet 2018, löper över tio år och omfattar totalt drygt 1 600 kvadratmeter. Det totala årshyresvärdet uppgår till cirka 2 miljoner kronor.

– Vi är mycket glada över att ha förlängt hyresavtalet med Coop med ytterligare 10 år och dessutom tecknat ett utökat kontrakt med Wellness som löper under samma tidshorisont. De kommersiella lokalerna i aktuell fastighetsbestånd är fullt uthyrda och ger oss ett ökat årshyresvärde om drygt 700 000 kronor framöver, säger Per Ekelund Fastighetschef på Victoria Park.

Fastighetschef Per Ekelund, telefon 070 867 66 57, e-post per.ekelund@victoriapark.se

Victoria Park AB (publ) är ett börsnoterat fastighetsbolag, som med ett långsiktigt förvaltningsarbete och socialt ansvarstagande för ett attraktivare boende skapar värden i en växande fastighetsportfölj på tillväxtorter i landet.
Victoria Parks fastighetsbestånd uppgår till 1 062 000 kvadratmeter, fördelat på 13 500 lägenheter, med ett marknadsvärde om 15,4 miljarder kronor. Aktierna i Victoria Park är upptagna till handel på Nasdaq Stockholm Mid Cap.

Victoria Park AB (publ) Box 2, 201 20 Malmö, Tel 040 16 74 40, Org. nr 556695-0738, Säte Malmö, www.victoriapark.se/bolaget

Victoria Park AB är en av Sveriges största och mest betydande privata bostadsaktörer som utvecklar attraktiva bostadsområden i landets tillväxtstäder. Med ett långsiktigt förvaltningsarbete och socialt ansvarstagande skapar vi värden för kunder, medarbetare, aktieägare och samhället. Idag äger och förvaltar vi över 16 600 lägenheter i 13 städer. Och vi växer. På vår hemsida kan du läsa mer om hur vårt arbetssätt - som bygger på hållbara relationer mellan bolag, individ och samhälle - medverkar till en positiv och hållbar samhällsutveckling.

Citat

Per Ekelund, Fastighetschef