Victoria Park undersöker möjligheten att emittera företagsobligationer

Victoria Park AB (publ) (”Victoria Park” eller ”Bolaget”) överväger att emittera icke säkerställda företagsobligationer på den nordiska marknaden.

Som en del i Victoria Parks fortsatta utveckling undersöker Bolaget möjligheten att vända sig till den nordiska företagsobligationsmarknaden som finansieringskälla. Emissionslikviden från en potentiell emission kommer att användas i bolagets löpande verksamhet, inklusive för finansiering av investeringar och förvärv, och kommer att hjälpa Bolaget att nå dess förvaltningsmål om en portfölj som uppgår till minst en miljon kvadratmeter.

Danske Bank A/S, Danmark, Sverige Filial och Pareto Securities AB har engagerats för att undersöka möjligheterna på den nordiska företagsobligationsmarknaden. Mannheimer Swartling Advokatbyrå och Fredersen Advokatbyrå har engagerats som juridiska rådgivare.

För ytterligare information, vänligen kontakta:
CEO Peter Strand, telefon 070 588 16 61, e-post peter.strand@victoriapark.se eller
CFO/vVD Andreas Morfiadakis, telefon 076 133 16 61, e-post andreas.morfiadakis@victoriapark.se

Informationen i detta pressmeddelande är sådan information som Victoria Park AB (publ) ska offentliggöra i enlighet med lagen om värdepappersmarknaden eller lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande den 21 november 2014 kl. 09.00.

Victoria Park AB (publ) är ett börsnoterat fastighetsbolag, inriktat på bostadsfastigheter, med affärsområdena förvaltningsfastigheter och livsstilsboende. Med ett långsiktigt förvaltningsarbete och social dimension ska Victoria Park skapa och förädla värden i en växande bostadsfastighetsportfölj i södra och mellersta Sverige.
Victoria Parks fastighetsbestånd uppgår till 603 000 kvm, fördelat på 556 000 kvm bostäder och 47 000 kvm kommersiella lokaler, till ett marknadsvärde om drygt 4,7 Mdkr. Därtill äger bolaget byggrätter motsvarande 19 000 kvm BTA vid Limhamns kalkbrott i Malmö. Victoria Park-aktien är noterad på NASDAQ Stockholm Mid Cap.

Box 2, 201 20 Malmö
Org nr 556695-0738, Säte Malmö