Victoria Parks Årsredovisning 2018

Victoria Parks årsredovisning för 2018 finns nu tillgänglig på Victoria Parks webbplats, www.victoriapark.se samt i bifogad fil.

Den tryckta årsredovisningen kommer vara tillgänglig under vecka 16 och går att beställa via Victoria Parks webbplats.

VD Per Ekelund, telefon 070 867 66 57, e-post per.ekelund@victoriapark.se
CFO Tommy Åstrand, telefon 070 545 59 97, e-post tommy.astrand@victoriapark.se

Informationen i detta pressmeddelande är sådan som Victoria Park AB ska offentliggöra enligt värdepappersmarknaden. Informationen lämnades för offentliggörande den 1 april 2019 kl. 14.00.

Victoria Park AB (publ) är ett börsnoterat fastighetsbolag, som med ett långsiktigt förvaltningsarbete och socialt ansvarstagande för ett attraktivare boende skapar värden i en växande fastighetsportfölj på tillväxtorter i landet.
Per den 31 december 2018 uppgår Victoria Parks fastighetsbestånd 1 128 000 kvadratmeter, fördelat på 14 300 lägenheter, med ett marknadsvärde om 18,1 miljarder kronor. Aktierna i Victoria Park är upptagna till handel på Nasdaq Stockholm Mid Cap.

Victoria Park AB är ett börsnoterat fastighetsbolag på Nasdaq Stockholm Mid Cap med fokus på bostäder i tillväxtstäder i Sverige. Med ett långsiktigt förvaltningsarbete och socialt ansvarstagande för ett attraktivare boende skapar Victoria Park värden för boende, medarbetare, aktieägare, samhället och andra intressenter.