• Victoriahem AB/

D. Carnegie & Co AB (publ) offentliggör prospekt och förbereder notering av obligationer på Nasdaq Stockholm

Den 16 april 2015 offentliggjorde D. Carnegie & Co AB (publ) (”D. Carnegie & Co”) att bolaget emitterar ett icke säkerställt obligationslån som löper över tre år med slutligt förfall i april 2018. Obligationslånet uppgår till 1 000 miljoner kronor och löper med en rörlig ränta om STIBOR 3m + 375 räntepunkter.

Med anledning av obligationsemissionen har D. Carnegie & Co:s styrelse upprättat ett prospekt avseende upptagande av obligationerna till handel på Företagsobligationslistan vid Nasdaq Stockholm.

Finansinspektionen har idag godkänt prospektet för obligationslånet. Ansökan om att uppta obligationerna till handel på Företagsobligationslistan vid Nasdaq Stockholm kommer att lämnas in och första dag för handel med obligationerna är beräknad till omkring den 11 juni 2015.

Prospektet finns tillgängligt i elektronisk form på www.dcarnegie.se och www.fi.se samt skickas, på begäran, i pappersform från D. Carnegie & Co.

För mer information, vänligen kontakta:
Ulf Nilsson, VD, D. Carnegie & Co AB (publ), tel +46 (0)8 – 121 317 25

Denna information är sådan som D. Carnegie & Co AB (publ) ska offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden och/eller lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande den 8 juni 2015 klockan 09,25.

D. Carnegie & Co är ett fastighetsbolag med inriktning på bostäder i Storstockholmsregionen och andra tillväxtområden. Affärsidén är att äga och förvalta fastighetsbestånd med en successiv upprustning av lägenheter i samband med den naturliga omsättningen av hyresgäster. Detta kan ske snabbt och kostnadseffektivt tack vare renoveringsmetoden Bosystem, som bl a innebär att ingen evakuering behöver ske. Bolaget skapar även betydande värden genom att utveckla byggrätter i befintliga bestånd. Marknadsvärdet för bolagets fastigheter uppgick per 31 mars 2015 till 11 700 MSEK och det totala hyresvärdet bedömdes uppgå till 1 190 MSEK årligen. Den ekonomiska uthyrningsgraden är hög med obefintlig vakans. D. Carnegie & Co är noterat vid Nasdaq Stockholm.