D. Carnegie & Co bjuder in till kapitalmarknadsdag – Tisdagen 22 september klockan 9 – 13, i Veddesta

D. Carnegie & Co AB (publ) - listat på Nasdaq Stockholm – bjuder härmed in till kapitalmarknadsdag tisdagen 22 september. Kapitalmarknadsdagen sker i anslutning till bolagets utvecklingslokaler för renoveringar i miljonprogrammet i Veddesta utanför Stockholm. Vid sidan av en grundlig presentation av bolaget kommer fokus att ligga på D. Carnegies värdeskapande renoveringsmodell.

Programmet är i korthet:

• VD Ulf Nilsson går kort igenom var D. Carnegie & Co står i dag och den framtida visionen. Detta inkluderar även en genomgång av D. Carnegie & Co:s värdeskapande renoveringsmodell och i vilken takt renoveringarna sker i beståndet.
  • Finansdirektör Per-Axel Sundström presenterar aktuell intjäningsförmåga och finansiering
  • Besök i visningslokal för renoverade lägenheter
  • Enklare lunch

Gemensam transport med buss från Väpnarg. 6 kl 8.15. Åter i Stockholm kring kl 13.30.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Mats Hedberg, ir-ansvarig, D. Carnegie & Co, tel 070 - 730 81 27

För anmälan mejla:

Malin.jeansson@dcarnegie.se

D. Carnegie & Co är ett fastighetsbolag med inriktning på bostäder i Storstockholmsregionen och andra tillväxtområden. Affärsidén är att äga och förvalta fastighetsbestånd med en successiv upprustning av lägenheter i samband med den naturliga omsättningen av hyresgäster. Detta kan ske snabbt och kostnadseffektivt tack vare renoveringsmetoden Bosystem, som bl a innebär att ingen evakuering behöver ske. Bolaget skapar även betydande värden genom att utveckla byggrätter i befintliga bestånd. Marknadsvärdet för bolagets fastigheter uppgick per 31 mars 2015 till 11 700 MSEK och det totala hyresvärdet bedömdes uppgå till 1 190 MSEK årligen. Den ekonomiska uthyrningsgraden är hög med obefintlig vakans. D. Carnegie & Co noterat vid Nasdaq Stockholm.