D. Carnegie & Co noteras på First North Premier

D. Carnegie & Co har godkänts för handel på Nasdaq First North Premier från den 11 december, 2014. D. Carnegie & Co kommer fortfarande att handlas med samma kortnamn, ISIN-kod och Orderboks-ID.

För mer information kontakta:
Nasdaq Global Corporate Group på +46 8 405 60 00

D. Carnegie & Co är ett fastighetsbolag med inriktning på bostäder i Storstockholmsregionen och andra tillväxtområden. Affärsidén är att äga och förvalta fastighetsbestånd med en successiv upprustning av lägenheter i samband med den naturliga omsättningen av hyresgäster. Detta kan ske snabbt och kostnadseffektivt tack vare lång erfarenhet av renoveringsmetoden Bosystem™. Renoveringsmodellen är uppskattad av såväl hyresgäster som Hyresgästföreningen, eftersom lägenheterna blir attraktivt renoverade och ingen ofrivillig evakuering sker.

Under 2014 har D. Carnegie & Co förvärvat flera stora bestånd av förädlingsbara bostadsfastigheter framförallt belägna i Stockholms tillväxtområden. Marknadsvärdet uppgick per 30 september 2014 till drygt 10,1 miljarder kronor och det totala hyresvärdet uppgår till över 1 000 MSEK årligen. Den ekonomiska uthyrningsgraden är hög med obefintlig vakans. D. Carnegie & Co:s fastighetsbestånd finns i Stockholmsregionen. D. Carnegie & Co är sedan den 9 april 2014 noterat vid NASDAQ OMX First North. Bolagets Certified Adviser är G&W Fondkommission.

För mer information, vänligen kontakta:

Ulf Nilsson, VD, D. Carnegie & Co

Mer information finns även tillgänglig på www.dcarnegie.se