D. Carnegie & Co rekryterar Björn Sundberg som kommunikationschef

Fastighetsbolaget D. Carnegie & Co AB (publ) - noterat på Nasdaq Stockholm – rekryterar Björn Sundberg till ny kommunikationschef. Han har stor erfarenhet från kommunikationsbranschen och kommer nu senast från egna PR- och kommunikationsbyrån Stairway.

Björn Sundberg har även ett förflutet från PR- och kommunikationsbyrån Springtime samt arbete med kommunikation på LO.

– D. Carnegie & Co är inne i en mycket expansiv fas. Vi har de senaste två åren förvärvat drygt 16 000 lägenheter i de så kallade miljonprogrammen. Det ställer allt större krav på kommunikation med hyresgäster och övrig omvärld. Här tror vi Björn är helt rätt person, säger Ulf Nilsson, vd för D. Carnegie & Co.

D. Carnegie & Co är inriktat på att äga och utveckla fastigheter i miljonprogrammen med fokus på Storstockholm eller på pendlingsavstånd till huvudstaden. Det handlar generellt om fastigheter i behov av renovering, något som D. Carnegie & Co arbetar mycket aktivt med. Ambitionen är att samtliga lägenheter ska ha renoverats till nyskick under en tioårsperiod. Det sker genom att lägenheter renoveras när de blir tomma eller i samråd med hyresgästen, vilket gör att man slipper större evakueringar.

– Vi ser en boendemarknad i mycket snabb förändring. Här har D. Carnegie & Co ett nytänkande när det gäller att renovera och utveckla sina fastigheter. Att få arbeta med kommunikation i anslutning till denna process ser jag som mycket intressant, säger Björn Sundberg, tillträdande kommunikationschef på D. Carnegie & Co, och fortsätter:

– Jag ser också fram emot att medverka till att miljonprogramsområdena får en högre status. D. Carnegie & Co har ett socialt engagemang med att stödja olika aktiviteter, t ex lokala festivaler eller arrangemang som inte bara är bra för den lokala gemenskapen, utan också öppnar förorten mot resten av samhället.

För mer information, vänligen kontakta:
Ulf Nilsson, vd, D. Carnegie & Co, tel +46 (0)8 – 121 317 25
Björn Sundberg, kommunikationschef D. Carnegie & Co, tel 070-587 26 81

D. Carnegie & Co är ett fastighetsbolag med inriktning på bostäder i Storstockholmsregionen och andra tillväxtområden. Affärsidén är att äga och förvalta fastighetsbestånd med en successiv upprustning av lägenheter i samband med den naturliga omsättningen av hyresgäster. Detta kan ske snabbt och kostnadseffektivt tack vare renoveringsmetoden Bosystem, som bl a innebär att ingen evakuering behöver ske. Bolaget skapar även betydande värden genom att utveckla byggrätter i befintliga bestånd. Marknadsvärdet för bolagets fastigheter uppgick per 30 juni 2015 till 11 548 MSEK. Det totala hyresvärdet uppgick per 1 juli 2015 till 1 240 MSEK årligen. Uthyrningsgraden är hög med obefintlig vakans. D. Carnegie & Co är noterat vid Nasdaq Stockholm.