D. Carnegie & Co utvecklar byggrätter på egen mark – Första bygglovet beviljat

Bygglovet avser cirka 40 nya bostäder och är en förtätning av befintlig bostadsbebyggelse på fastigheten Finnsta 1:17 i Upplands-Bro Kommun.

D. Carnegie & Co utvecklar byggrätter i alla sina områden på sina befintliga fastigheter.

– Vi arbetar intensivt med att utveckla egna byggrätter och hoppas så småningom skapa tusentals nya bostäder i våra befintliga områden, säger Ulf Nilsson, VD på D. Carnegie & Co.

För ytterligare information kontakta:

För D. Carnegie & Co AB
Ulf Nilsson, VD, tel +46 (0)8-121 317 25
Fredrik Brunnberg, Affärsutvecklingschef, +46 739-85 10 50

D. Carnegie & Co är ett fastighetsbolag med inriktning på bostäder i Storstockholmsregionen och andra tillväxtområden. Affärsidén är att äga och förvalta fastighetsbestånd med en successiv upprustning av lägenheter i samband med den naturliga omsättningen av hyresgäster. Detta kan ske snabbt och kostnadseffektivt tack vare renoveringsmetoden Bosystem, som bl a innebär att ingen evakuering behöver ske. Bolaget skapar även betydande värden genom att utveckla byggrätter i befintliga bestånd. Marknadsvärdet för bolagets fastigheter uppgick per 30 september 2016 till drygt 15 887 MSEK. Det totala hyresvärdet uppgick per 30 september 2016 till 1 366 MSEK årligen. Uthyrningsgraden är hög med obefintlig vakans. D. Carnegie & Co är noterat vid Nasdaq Stockholm.