Förändringar i aktieägande i D. Carnegie & Co

D. Carnegie & Co AB (publ) - listat på Nasdaq Stockholm - har låtit genomföra en uppdatering av aktieboken per den 5/6 2015 med anledning av att Svensk Bolig Holding AB halverat sitt aktieinnehav. Bland de större förändringarna märks:

Innehav 31/3 2015 Innehav 5/6 2015 Kapital  Röster
J P Morgan Clearing Corp 0 2 892 163 4,1           3,1
Länsförsäkringar Fastighetsfond 1 517 595 2 426 143 3,4           2,6
SEB-Stiftelsen 1 150 000 1 650 000 2,3           1,8
Fjärde AP-fonden 705 190 1 055 190 1,1           0,8

Aktieförvärven skedde genom en strukturerad försäljning som övertecknades. Avsluten skedde till kursen 57,50 kronor per aktie.

För mer information, vänligen kontakta:
Ulf Nilsson, vd D. Carnegie & Co, tel +46 (0)8 – 121 317 25
Per-Axel Sundström, cfo D. Carnegie & Co, tel +46 (0)8 – 121 317 25

D. Carnegie & Co är ett fastighetsbolag med inriktning på bostäder i Storstockholmsregionen och andra tillväxtområden. Affärsidén är att äga och förvalta fastighetsbestånd med en successiv upprustning av lägenheter i samband med den naturliga omsättningen av hyresgäster. Detta kan ske snabbt och kostnadseffektivt tack vare renoveringsmetoden Bosystem, som bl a innebär att ingen evakuering behöver ske. Bolaget skapar även betydande värden genom att utveckla byggrätter i befintliga bestånd. Marknadsvärdet för bolagets fastigheter uppgick per 31 mars 2015 till 11 700 MSEK och det totala hyresvärdet bedömdes uppgå till 1 190 MSEK årligen. Den ekonomiska uthyrningsgraden är hög med obefintlig vakans. D. Carnegie & Co är noterat vid Nasdaq Stockholm.