Hembla förvärvar fastighet i centrala Norrköping

Hembla har förvärvat en hyresfastighet med 35 lägenheter i centrala Norrköping. Förvärvet innebär att Hembla nu äger sammanlagt 2 338 lägenheter i stadsdelarna Hageby, Navestad och Marielund samt i Norrköpings innerstad.

– Det är ett mindre men mycket attraktivt komplement till vårt befintliga bestånd i Norrköping. Som bolag vill vi växa och vi är ständigt intresserade av att göra nya förvärv, stora som små. Vi vill tacka säljaren för en smidig process och ser nu fram emot att välkomna våra nya hyresgäster, säger Fredrik Närholm, värderings- och transaktionsansvarig på Hembla.

Säljare är en lokal privat fastighetsägare.

– Det är såklart ett stort beslut att sälja en fastighet man ägt i många år. Därför känns det viktigt att lämna vidare till någon som vi vet kommer att ta hand om både hus och hyresgäster på ett bra sätt. Det har varit en snabb och trygg affär och vi är övertygade om att hyresgästerna kommer att trivas bra hos sin nya hyresvärd, säger den tidigare ägaren Malcolm Taube von Block.

För mer information, kontakta

Fredrik Närholm, värderings- och transaktionsansvarig, 070-920 00 54, fredrik.narholm@hembla.se
Jonatan Öhman, kommunikationschef, 073-141 77 47, jonatan.ohman@hembla.se

Om oss

Hembla är ett bostadsbolag med inriktning på hyresrätter. Vi finns i 18 kommuner i Stockholmsområdet, Mälardalen, Norrköping, Tranås och Uppsala. Drygt 21 400 familjer bor hos oss. Tillsammans med vårt systerföretag Victoria Park är vi Sveriges största privata hyresvärd. Vårt fokus är långsiktigt ägande och förvaltning av fastigheter och bostadsområden. Hållbarhet, både social och miljömässig, är en naturlig del av vår affärsidé. Vår ägare är det tyska bostadsbolaget Vonovia.

Fredrik Närholm, värderings- och transaktionsansvarig på Hembla.