• Victoriahem AB/

Inbjudan till audiocast i D. Carnegie & Co avseende presentation av koncernens intjäningsförmåga per den 30 september 2014

D. Carnegie & Co AB har sedan noteringen i april 2014 genomfört ett antal större förvärv av fastighetsbestånd som gjort bolaget till det största noterade renodlade fastighetsbolaget i Sverige. I syfte att ge aktiemarknaden en tydlig och aktuell bild av bolaget och dess intjäningsförmåga bjuder D. Carnegie & Co in till en audiocast den 23 oktober kl 10.00.

Till följd av den höga förvärvsaktivitet som D. Carnegie & Co haft sedan noteringen på First North i april 2014 har bolaget beslutat att, den 23 oktober kl 07.30, publicera finansiell information som visar D. Carnegie & Co:s intjäningsförmåga per den 30 september 2014.

Klockan 10.00 samma dag inbjuds aktieägare, analytiker och andra intresserade till en audiocast med en presentation av bolaget och dess aktuella intjäningsförmåga per den 30 september 2014. Presentationen och tillhörande material kommer att nås genom www.dcarnegie.se och kan följas via webb eller telefon på nummer angivna nedan. Vänligen ring cirka fem minuter före utsatt starttid så att konferensen kan börja punktligt.

Efter presentationen ges konferensdeltagarna möjlighet att ställa frågor till D. Carnegie & Co:s VD Ulf Nilsson och CFO Per-Axel Sundström.

D. Carnegie & Co:s rapport för det tredje kvartalet 2014 publiceras fredagen den 21 november kl. 08.30 som tidigare kommunicerats.

Nummer till telefonkonferensen:

+44 2033645372 eller

+46 851999362

D. Carnegie & Co är ett fastighetsbolag med inriktning på bostäder i Storstockholmsregionen och andra tillväxtområden. Affärsidén är att äga och förvalta fastighetsbestånd med en successiv upprustning av lägenheter i samband med den naturliga omsättningen av hyresgäster. Detta kan ske snabbt och kostnadseffektivt tack vare lång erfarenhet av renoveringsmetoden Bosystem™. Renoveringsmodellen är uppskattad av såväl hyresgäster som Hyresgästföreningen, eftersom lägenheterna blir attraktivt renoverade och ingen ofrivillig evakuering sker.

Under 2014 har D. Carnegie & Co förvärvat flera stora bestånd av förädlingsbara bostadsfastigheter framförallt belägna i Stockholms tillväxtområden. Marknadsvärdet uppgick per 30 september 2014 till drygt 10,1 miljarder kronor och det totala hyresvärdet uppgår till över 1 000 MSEK årligen. Den ekonomiska uthyrningsgraden är hög med obefintlig vakans. D. Carnegie & Co:s fastighetsbestånd finns i Stockholmsregionen. D. Carnegie & Co är sedan den 9 april 2014 noterat vid NASDAQ OMX First North. Bolagets Certified Adviser är G&W Fondkommission.

För mer information, vänligen kontakta:

Ulf Nilsson, VD, D. Carnegie & Co

Mer information finns även tillgänglig på www.dcarnegie.se