Victoria Park AB (publ) Delårsrapport januari-mars 2011

KONCERNENS FÖRSTA KVARTAL 2011

Segment Sammandrag*                         IFRIC 15
• Intäkter                                                      24 584 Tkr (62 983)                       11 254 Tkr
• Bruttoresultat                                                       6 Tkr (5 098)                        -2 262 Tkr
• Rörelseresultat                                                -3 370 Tkr (316)                        -5 638 Tkr
• Periodens resultat                                           -3 435 Tkr (103)                        -5 703 Tkr
• Resultat per aktie                                               -0,09 kr (0,00)                           -0,15 kr

* I bolagets segmentsredovisning sker redovisningen enligt principen om successiv vinstavräkning på samma sätt som tidigare. Denna redovisning speglar bättre bolagets verksamhet och ger en aktuell bild av resultatet och ställningen för respektive period.

Stefan Andersson, VD Victoria Park, kommenterar:

- Årets första kvartal har genomsyrats dels av fortsatt projektering av bolagets första enhet i Malmö och dels av effektivisering av serviceverksamheten, säger Stefan Andersson, VD för Victoria Park.

Både byggnation och försäljning av vår andra etapp, Brf Allén, löper enligt plan. Inflyttning beräknas ske till våren nästa år. Antalet sålda lägenheter i Brf Allén, var per den 29 april 2011 54 st av 71 st till ett värde om 137 Mkr.

Serviceorganisationen, som är fullt fungerande med etablerad personal, har nu gått från utvecklingsskedet in i en effektiviseringsfas där många idéer har konkretiserats och förverkligats. Däribland kan nämnas att vi i början av april 2011 utsåg ny extern operatör till vår restaurang. Det är krögare Marcus Romansoff med bolaget Höllvikens Restaurang AB som tar över driften av Kalk Brasserie & Grill.

Det känns riktigt bra att vi har ingått ett bra och långsiktigt avtal med en extern operatör som ska ta hand om ansvaret och driften av restaurangen under vårt varumärke. Överlåtelsen möjliggör dels optimering av restaurangens utvecklingsmöjligheter och dels fokusering på bolagets kärnverksamhet utifrån övergripande mål att vara ett ledande och lönsamt projektutvecklingsbolag.

- Vi fortsätter utvecklingen av serviceverksamheten (Reception & Spa) och projektering av nya etapper enligt plan. I kombination med att försäljning går bra och att överlåtelsen av restaurangverksamheten genomförs under våren gör att jag ser med tillförsikt på 2011, säger Stefan Andersson.

Victoria Park är ett projektutvecklingsbolag med inriktning mot utveckling av livsstilsboende. Bolaget har utvecklat ett unikt boendekoncept, Victoria Park, bestående av lägenheter med tillgång till stora gemensamma faciliteter där ett modernt och bekvämt boende, aktivt liv, gemenskap och närhet till rekreation prioriteras av de boende.
Victoria Park avser att förvärva fastigheter för exploatering och försäljning av lägenheter inom ramen för boendekonceptet. Visionen är att Victoria Park ska vara norra Europas mest attraktiva livsstilsboende.

Victoria Park noterades på NASDAQ OMX First North den 14 november 2007 och handlas under beteckningen VICP. Aktiens ISIN-kod är SE0002216713. Certified Adviser för bolaget är Mangold Fondkommission AB,
08-503 015 50, www.mangold.se.