Victoria Park och Hembla samarbetar med Fair Play Bygg för att skapa sunda och trygga arbetsplatser

Genom samarbetet med Fair Play Bygg intensifierar Victoria Park och Hembla arbetet med att skapa sunda och trygga arbetsplatser.

– Vi jobbar kontinuerligt med att bli ännu bättre kravställare i våra projekt. Framförallt proaktivt genom våra upphandlingsmallar, men även utveckling av våra processer och rutiner för att säkerställa efterlevnaden. Vår målsättning är att vara delaktiga i arbetet med att skapa rättvisa och säkra byggarbetsplatser. Att ställa oss bakom Fair Play´s arbete är ett naturligt val för oss och även vårt samhällsansvar som stor aktör, säger Dan Mårtensson, Projekt- och Underhållschef för Victoria Park och Hembla.

Fair Play kommer bidra med utbildning och ökad kunskap för Victoria Parks och Hemblas medarbetare.

– Initiativet som Victoria Park och Hembla tar är enormt positivt och att samarbeta med två så stora aktörer på marknaden ser vi som ett privilegium. Tillsammans ska vi nu arbeta mot samma mål, nämligen skapa sunda och trygga arbetsplatser, säger Sussie Paredes Illum, projektledare för Fair Play Bygg.

Läs om Fair Play Bygg på fairplaybygg.se

Dan Mårtensson, Projekt- och Underhållschef för Victoria Park och Hembla, dan.martensson@victoriapark.se
Sussie Paredes Illum, projektledare för Fair Play Bygg, sussie@fairplaybygg.se

Kort om Victoria Park och Hembla
Victoria Park utvecklar attraktiva bostadsområden i landets tillväxtstäder. I vår hållbara förvaltning rustar vi upp och renoverar på lång sikt samtidigt som vi bygger fler bostäder, men framförallt investerar vi i relationer med boende och samverkar med viktiga samhällsaktörer – för att göra skillnad. För oss handlar det inte bara om hus, utan minst lika mycket om människor, samhälle och miljö. Idag finns vi i 14 städer med 17 000 lägenheter. Och vi växer. www.victoriapark.se

Hembla är ett ungt företag med höga ambitioner. På kort tid har vi blivit en av landets största privata hyresvärdar. Vi finns i 18 kommuner i Stockholmsområdet, Mälardalen, Norrköping, Tranås och Uppsala. Drygt 21 400 familjer bor hos oss. De flesta av våra hus är byggda på 1960- och 1970-talen. Genom att successivt renovera lägenheter, hus och utemiljöer skapar vi moderna, hållbara och attraktiva platser. Vår affärsmodell bygger på långsiktighet. En nära dialog med de boende och samverkan med andra samhällsaktörer är centralt i vår verksamhet. Du hittar oss på www.hembla.se

Vi jobbar kontinuerligt med att bli ännu bättre kravställare i våra projekt. Framförallt proaktivt genom våra upphandlingsmallar, men även utveckling av våra processer och rutiner för att säkerställa efterlevnaden. Vår målsättning är att vara delaktiga i arbetet med att skapa rättvisa och säkra byggarbetsplatser. Att ställa oss bakom Fair Play´s arbete är ett naturligt val för oss och även vårt samhällsansvar som stor aktör.
Dan Mårtensson, Projekt- och Underhållschef för Victoria Park och Hembla
Initiativet som Victoria Park och Hembla tar är enormt positivt och att samarbeta med två så stora aktörer på marknaden ser vi som ett privilegium. Tillsammans ska vi nu arbeta mot samma mål, nämligen skapa sunda och trygga arbetsplatser.
Sussie Paredes Illum, projektledare för Fair Play Bygg