Victoria Park rekryterar och förstärker koncernledningen

Victoria Parks nuvarande fastighetschef, Per Ekelund har utnämnts till vice verkställande direktör. Per Ekelund har varit verksam i bolaget sedan 2013 och kommer även fortsatt inneha rollen som bolagets fastighetschef. Victoria Park har även rekryterat Liselott Wennerström till en ny roll med ansvar för koncernens arbete med HR och CSR. Liselott, som blir en del av koncernledningen, kommer närmast från Viktväktarna där hon verkat som Operations & HR Director.

”Victoria Park arbetar med att förvalta och utveckla trivsamma, attraktiva samt hållbara bostadsområden. Vi gör det med en social dimension och i ett nära samarbete med framförallt det lokala närområdet. Det gynnar våra hyresgäster, medarbetare, aktieägare och inte minst samhället. Liselott har rätt kompetens och kvalifikationer för på bästa sätt bidra i detta viktiga arbete”, säger Peter Strand.

Liselott Wennerström, som de senaste decenniet haft ett flertal chefsbefattningar kommer att ingå i Victoria Parks koncernledning.

”Jag ser fram emot att vidareutveckla Victoria Parks socialt hållbara förvaltningsarbete där man anställer boende i förvaltningen och bidra till att förstärka bolagets organisation och varumärke”, säger Liselott Wennerström, tillträdande CSR- och HR-chef.

Liselott Wennerström tillträder sin tjänst under hösten 2017.

För ytterligare information, vänligen kontakta:
VD Peter Strand, 070 588 16 61, peter.strand@victoriapark.se

Informationen i detta pressmeddelande är sådan som Victoria Park AB ska offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom Peter Strands försorg, för offentliggörande den 27 mars 2017 kl. 10.00.

Victoria Park AB (publ) är ett börsnoterat fastighetsbolag, som med ett långsiktigt förvaltningsarbete och socialt ansvarstagande för ett attraktivare boende skapar värden i en växande fastighetsportfölj på tillväxtorter i landet.

Victoria Parks fastighetsbestånd uppgår till 1 016 000 kvadratmeter, fördelat på 12 840 lägenheter, med ett marknadsvärde om 12,3 miljarder kronor. Aktierna i Victoria Park är upptagna till handel på Nasdaq Stockholm Mid Cap.

Victoria Park AB (publ)
Box 2, 201 20 Malmö