Victoriahem arrangerar gratis fotbollsskola för ungdomar i Borås

Tillsammans med Borås AIK (BAIK) och Bostäder i Borås arrangerar Victoriahem fotbollsskola för barn och ungdomar under vecka 25 och 26 i sommar. Fotbollsskolan är gratis och hålls på Bodavallen. Föranmälan krävs.

Genom samarbetet med Bostäder i Borås och BAIK erbjuds 200 tjejer och killar födda 2008 - 2012 en rolig upplevelse i sommar. På vår fotbollsskola får man chansen att träffa nya vänner, lära sig mer om fotboll och ha roligt tillsammans. Satsningen är en del av vårt bosociala arbete för att skapa en positiv utveckling i våra bostadsområden.

– Det känns oerhört roligt att arrangera fotbollsskola tillsammans med Bostäder i Borås och BAIK. Vi hoppas att det kommer att ge en gemenskap och rörelseglädje för barn och ledare, som bidrar till ännu större trivsel och trygghet på Hässleholmen. Tillsammans kan vi göra större skillnad än om vi är ensamma. Förhoppningen är också att vi får in fler barn i föreningslivet, som är en oerhört positiv kraft i samhället, säger Therese Riise, områdeschef för Victoriahem i Borås.

– Vi är både glada och stolta över att kunna erbjuda gratis fotbollsskola för andra året i rad tillsammans med Victoriahem och Bostäder i Borås. Satsningen syftar till gemenskap, nyfikenhet och större självförtroende. Barnen och ungdomarna från upptagningsområdena kommer tack vare fotbollsskolan kunna ta del av diskussioner och frågor när man återvänder till skolan och skall berätta om sin sommar, säger Nadir Nishada, BAIK.

– Vi vet om utmaningarna i samhället och vill bidra. I en samverkansform med BAIK och Victoriahem blir kraften större och vi kan nå ut till fler. Det handlar om att erbjuda en upplevelse. Långt ifrån alla i de här stadsdelarna kan åka utanför staden på grund av sämre förutsättningar, och vi vill försöka bidra med glädje och en meningsfull sommar. En investerad krona i föreningslivet är tio tillbaka till samhället. Att bygga broar in till föreningslivet är utav största vikt och det är något vi hoppas kunna främja i och med fotbollsskolan, säger Genc Avdiu, Bostäder i Borås.

Fotbollsskolan pågår varje vardag med start klockan 10:00 vecka 25 och 26. Anmälan sker till BAIK på kansli@borasaik.com

Therese Riise, Områdeschef Victoriahem i Borås, 033-400 53 34, therese.riise@victoriahem.se
Nadir Nishada, BAIK, 0736 468 161
Genc Avdiu, Utvecklingsledare på Bostäder i Borås 033-442111, Genc.Avdiu@bostader.boras.se

Kort om Victoriahem
I början av 2022 förenades Victoria Park och Hembla under det gemensamma varumärket Victoriahem. Tillsammans tar vi hand om 39 000 familjers hem i 31 kommuner, från Uppsala i norr till Trelleborg i söder. Vårt fokus är att långsiktigt äga, förvalta och rusta upp bostäder i miljonprogramsområden, samtidigt som vi bygger fler bostäder. En tät dialog med de boende och samverkan med andra samhällsaktörer är centralt i vår verksamhet. I Borås äger, förvaltar och utvecklar vi bostadsområden med över 950 lägenheter. Läs mer på victoriahem.se

Det känns oerhört roligt att arrangera fotbollsskola tillsammans med Bostäder i Borås och BAIK. Vi hoppas att det kommer att ge en gemenskap och rörelseglädje för barn och ledare, som bidrar till ännu större trivsel och trygghet på Hässleholmen. Tillsammans kan vi göra större skillnad än om vi är ensamma. Förhoppningen är också att vi får in fler barn i föreningslivet, som är en oerhört positiv kraft i samhället.
Therese Riise, områdeschef för Victoriahem i Borås.