Victoriahem och Karlskronahem välkomnar barn och ungdomar till sommaraktiviteter i Kungsmarken

I sommar välkomnas barn och ungdomar till Kungsmarken för idrott och träning. Här bjuds på fotboll, basket och brännboll.

Med start den 22 juni är barn och ungdomar mellan 10 och 16 år välkomna att prova på och träna olika idrotter i Kungsmarken. Här finns möjlighet att spela fotboll, basket och brännboll under ledning av IFK Karlskrona. Upplägget är en fortsättning från förra året med syfte att skapa en meningsfull och rolig sommar för unga i området.

Bakom satsningen står Karlskronahem och Victoriahem som samverkar i sitt bosociala arbete för att skapa trivsel och gemenskap i Mellanstaden.

– Det känns jättekul att vi även denna sommar kan ordna aktiviteter för barn och ungdomar i kommunen, säger Boel Petersson, områdeschef för Victoriahem i Karlskrona. Att dessutom göra det tillsammans med Karlskronahem och IFK Karlskrona är väldigt roligt. Vi hoppas på bra väder och stor uppslutning av ungdomar hela sommaren!

Det är viktigt att vi som bostadsbolag arbetar tillsammans och långsiktigt i våra områden, fortsätter Rasmus Rasmussen, vd på Karlskronahem. I satsningen erbjuder vi fritidsaktiviteter för sommarlovslediga men väcker förhoppningsvis också ett idrottsintresse och föreningsengagemang på längre sikt.

Aktiviteterna är kostnadsfria och kräver ingen anmälan. Mer information om plats och tid finns på respektive hemsida för Karlskronahem, Victoriahem och IFK Karlskrona.

Boel Petersson, områdeschef Victoriahem, telefon 010-2093912
Rasmus Rasmussen, vd Karlskronahem, telefon 0455-30 49 05

Kort om Victoriahem
I början av 2022 förenades Victoria Park och Hembla under det gemensamma varumärket Victoriahem. Tillsammans tar vi hand om 38 000 familjers hem i 30 kommuner, från Uppsala i norr till Trelleborg i söder. Vårt fokus är att långsiktigt äga, förvalta och rusta upp bostäder i miljonprogramsområden, samtidigt som vi bygger fler bostäder. En tät dialog med de boende och samverkan med andra samhällsaktörer är centralt i vår verksamhet. I Karlskrona äger, förvaltar och utvecklar vi bostadsområden med över 1400 lägenheter i Kungsmarken, Trossö, Rödeby, Lyckeby, Jämjö, Galgamarken och Annebo. Läs mer på victoriahem.se

Det känns jättekul att vi även denna sommar kan ordna aktiviteter för barn och ungdomar i kommunen. Att dessutom göra det tillsammans med Karlskronahem och IFK Karlskrona är väldigt roligt. Vi hoppas på bra väder och stor uppslutning av ungdomar hela sommaren!
Boel Petersson, områdeschef för Victoriahem i Karlskrona.