Victoriahem och Mentra by Sats i samarbete för ökad motion och hälsa

Victoriahem och Mentra by SATS har ingått ett samarbete som innebär att hyresgästerna kostnadsfritt kan ta del av Mentras digitala tjänster under en månad.

– Vi vill gärna skapa mervärden för våra hyresgäster och vi har flera olika typer av erbjudanden som handlar om att göra vardagen lite enklare, eller sätta lite guldkant på den. Att vi nu kan lägga till en tjänst som underlättar fysisk aktivitet känns extra roligt. En digital tjänst också kan alla ta del av, oavsett var i landet man bor. Victoriahem äger 39 000 lägenheter i 31 kommuner, säger Peter Ullmark, COO på Victoriahem.

I den digitala tjänsten Mentra by SATS ingår både hundratals träningspass och expertvägledning av handplockade coacher.

– Mentra av SATS har som vision att göra folk hälsosammare och gladare. Vi jobbar kontinuerligt med att motivera våra medlemmar till träning och rörelse, oavsett om man befinner sig hemma, ute, på jobb eller på gymmet. Vi är glada för att kunna erbjuda Nordens största utbud av träningspass till Victoriahems hyresgäster. Bli inspirerad av våra fantastiska coacher, musik från kända artister och pass anpassade till alla nivåer. Nu kör vi, säger Christian Øvregaard, Head of Mentra.

För mer information, kontakta:
Peter Ullmark, COO Victoriahem, 072-726 16 58, peter.ullmark@victoriahem.se
Jonatan Öhman, kommunikationschef Victoriahem, 073-141 77 47, jonatan.ohman@victoriahem.se

Kort om Victoriahem
I början av 2022 förenades Victoria Park och Hembla under det gemensamma varumärket Victoriahem. Tillsammans tar vi hand om 39 000 familjers hem i 31 kommuner, från Uppsala i norr till Trelleborg i söder. Vårt fokus är att långsiktigt äga, förvalta och rusta upp bostäder i miljonprogramsområden, samtidigt som vi bygger fler bostäder. Vi har 500 medarbetare, de flesta jobbar nära våra hyresgäster i våra bostadsområden. En tät dialog med de boende och samverkan med andra samhällsaktörer är centralt i vår verksamhet. Vår ägare Vonovia är Europas största bostadsbolag och, liksom oss, en långsiktig ägare av hyresbostäder. victoriahem.se

Vi vill gärna skapa mervärden för våra hyresgäster och vi har flera olika typer av erbjudanden som handlar om att göra vardagen lite enklare, eller sätta lite guldkant på den. Att vi nu kan lägga till en tjänst som underlättar fysisk aktivitet känns extra roligt. En digital tjänst också kan alla ta del av, oavsett var i landet man bor. Victoriahem äger 39 000 lägenheter i 31 kommuner.
Peter Ullmark, COO på Victoriahem
Mentra av SATS har som vision att göra folk hälsosammare och gladare. Vi jobbar kontinuerligt med att motivera våra medlemmar till träning och rörelse, oavsett om man befinner sig hemma, ute, på jobb eller på gymmet. Vi är glada för att kunna erbjuda Nordens största utbud av träningspass till Victoriahems hyresgäster. Bli inspirerad av våra fantastiska coacher, musik från kända artister och pass anpassade till alla nivåer. Nu kör vi!
Christian Øvregaard, Head of Mentra