Delårsrapport Vigmed Holding AB 1. januari – 31 mars 2013

• Produktionssamarbetet med Hindustan Syringes & Medical Devices Ltd. (HMD) har påbörjats, och en första manuell produktionsenhet för produktion av testvolymer av Vigmeds IV kanyler har installerats hos HMD.
  • Förhandlingar förs med potentiella kontraktstillverkare för två av bolagets kommande produktlinjer. Avtal förväntas att tecknas under sommaren 2013.
  • I förlängningen av de två första godkända svenska patenten på CLiP™ från 2011 och 2012 beviljades i februari Vigmeds patentansökan för injektionsskyddet SWiNG™.
  • EU parlamentets direktiv 2010/32/EU för skydd mot stick- och skärskador trädde i kraft 11 maj 2013.
  • Koncernens likvida medel uppgick vid periodens slut till 41,5 MSEK
  • Rörelseresultat för koncernen under perioden uppgick till -4,4 MSEK.

För mer information, vänligen kontakta:
Finn Ketler, VD Vigmed Holding AB, tel: +45 21 546408, mail: fk@vigmed.com

Vigmed är ett svenskt medicinteknikbolag med affärsidén att erbjuda marknaden unika nålskyddade stickprodukter.  Vigmed har sitt huvudkontor i Helsingborg och sysselsätter ett 10-tal anställda. Vigmeds aktie handlas på NASDAQ OMX First North under kortnamnet VIG och har cirka 5 400 aktieägare. Remium Nordic AB är bolagets Certified Advisor. Ytterligare information såsom bolagsbeskrivning, en filmad Vigmed-presentation och riskfaktorer återfinns på Vigmeds hemsida: www.vigmed.com