Kvartalsrapport Vigmed Holding AB 1 april – 30 juni 2013

• EUs stickskyddsdirektiv 2010/32/EU trädde i kraft den 11 maj, 2013, vilket innebär att marknaden för de unika produkter Vigmed erbjuder nu realiseras
  • Vigmed beviljades sitt första Europapatent för skyddade I.V. katetrar
  • Genom samarbetspartnern MBH-International A/S erhöll Vigmed CE-märkning för sin produktfamilj CLiP® I.V. katetrar
  • Den första semi-automatiska monteringslinjen för CLiP® Ven produkter levererades till Hindustan Syringes & Medical Devices Ltd. i Indien. De första produkterna kommer att tillverkas under tredje kvartalet 2013
  • Ett samarbets- och kontraktstillverkningsavtal för SWiNG, ett unikt skydd för injektionsnålar, undertecknades med svenska AB Euroform
  • Förhandlingar inleddes med potentiella kontraktstillverkare av en tredje produktkategori med planerad lansering 2015

För mer information, vänligen kontakta:
Finn Ketler, VD Vigmed Holding AB, tel: +45 21 546408, mail: fk@vigmed.com

Vigmed är ett svenskt medicinteknikbolag med affärsidén att erbjuda marknaden unika nålskyddade stickprodukter. Vigmed har sitt huvudkontor i Helsingborg och sysselsätter ett 10-tal anställda. Vigmeds aktie handlas på NASDAQ OMX First North under kortnamnet VIG och har cirka 5 400 aktieägare. Remium Nordic AB är bolagets Certified Advisor. Ytterligare information såsom bolagsbeskrivning, en filmad Vigmed-presentation och riskfaktorer återfinns på Vigmeds hemsida: www.vigmed.com