Svenska Vigmed signerar distributionsavtal för Österrike

Vigmed annonserade idag att de nu även går in på den österrikiska marknaden genom att ingå ett distributionsavtal för Österrike med CODAN Medical GmbH.

Efter förra veckans offentliggörande om att Vigmed skrivit avtal för Frankrike, utökar företaget sitt snabbt växande Europeiska nätverk med ytterligare ett land: CODAN Österrike är nu ansvarig distributör för att föra ut Vigmeds unika och patenterade säkerhetsprodukter på den österrikiska marknaden.

”Vi välkomnar CODAN Medical GmbH till vårt växande samarbete inom CODAN-familjen och ser fram emot att introducera våra nålskyddade produkter på den österrikiska marknaden”, säger Vigmed Sales Director Europe, Mike Dooley. ”Jag är övertygad om att, precis som med våra andra CODAN samarbeten, kommer sättet våra produkter kompletterar varandra på garantera en snabb framgång på marknaden."

”Vi har goda relationer med opinionsbildare och beslutsfattare på den österrikiska marknaden efter att ha levererat högkvalitativa produkter och tjänster i många år", säger Jürgen Preuer, Country Manager CODAN Medical. "Det är med stor glädje och förväntan vi nu kan utöka vårt sortiment med Vigmeds innovativa produkter inom affärsområdet infusionsterapi.”

VD, Finn Ketler, 042 600 5311 eller Sales Director Europe, Mike Dooley, 042 600 5317

Vigmed är ett svenskt medicinteknikbolag med affärsidén att erbjuda marknaden unika nålskyddade stickprodukter.  Vigmed har sitt huvudkontor i Helsingborg och sysselsätter ett 10-tal anställda. Vigmeds aktie handlas på NASDAQ OMX First North under kortnamnet VIG och har cirka 5 400 aktieägare. Remium Nordic AB är bolagets Certified Advisor. Ytterligare information såsom bolagsbeskrivning, en filmad Vigmed-presentation och riskfaktorer återfinns på Vigmeds hemsida: www.vigmed.com

Vi välkomnar CODAN Medical GmbH till vårt växande samarbete inom CODAN-familjen och ser fram emot att introducera våra nålskyddade produkter på den österrikiska marknaden.
Vigmed Sales Director Europe, Mike Dooley
Vigmed Sales Director Europe, Mike Dooley
Vi har goda relationer med opinionsbildare och beslutsfattare på den österrikiska marknaden efter att ha levererat högkvalitativa produkter och tjänster i många år.
Jürgen Preuer, Country Manager CODAN Medical
Jürgen Preuer, Country Manager CODAN Medical