Vigmed AB ingår distributionsavtal för Grekland med An. Mavrogenis S.A.

Vigmed fortsätter att bygga upp sitt distributionsnätverk genom att ingå ett distributionsavtal för Grekland med An. Mavrogenis S.A.  Vigmeds nya partner etablerades år 1990 och idag är den största distributören av medicintekniska produkter på den grekiska marknaden. An. Mavrogenis är i färd med att bygga upp ett produktsortiment av säkerhetsprodukter som skall komplettera dess nuvarande produktportfölj, Vigmeds produkter utgör ett värdefullt tillskott till i produktsortimentet.

Det exklusiva distributionsavtalet som nu tecknats för den grekiska marknaden skall ses som ytterligare ett steg i uppbyggnaden av Vigmeds Europeiska distributionsnätverk och kompletterar det avtal som nyligen annonserades för den skandinaviska marknaden. An. Mavrogenis S.A. kommer att ansvara för introduktionen av Vigmeds varumärke och produkter på den grekiska marknaden, en marknad som endast i begränsad omfattning hunnit konvertera till nålsäkra produkter. Liksom i fallet med Vigmeds andra partners, så är detta avtal startpunkten för ett nära samarbete runt försäljning, marknadsföring och vidare utveckling av Vigmeds produkter.

V-H: Mike Dooley, försäljningsdirektör, Europa, Vigmed, Anastasios Mavrogenis, VD, An.Mavrogenis S.A.,
Henrik Olsen, Affärsutvecklingschef, Vigmed signerar distributionskontraktet.

“Mavrogenis är en mycket stark aktör med en historia av att introducera nytänkande produkter på marknaden i Grekland. Vi är mycket glada att Vigmeds produkter nu kan hjälpa Mavrogenis växa vidare på sin hemmamarknad” säger Mike Dooley, försäljningsdirektör för Vigmed Europa.

Anastasios Mavrogenis, VD för An. Mavrogenis S.A. förklarar “Vigmeds säkerhetsprodukter erbjuder vårdpersonal en möjlighet att skydda sig mot nålsticksskador i sitt arbete. Genom innovativt tänkande och hög kvalitet sätter Vigmeds produkter en ny säkerhetsstandard på den grekiska marknaden. Vi ser Vigmeds produkter som ett värdefullt tillskott till vårt företag i syfte att möta våra kunders behov.”

En gemensam produktlansering i Grekland förväntas ske under andra kvartalet i år, med leveranser från maj månad och framåt.

För ytterligare information kontakta:

Vigmed: Ordförande, Lennart Holm +46 70-630 856 or CEO, Finn Ketler +46 42 600 5311

An.Mavrogenis: VD, Anastasios Mavrogenis +30 210 2020 232

Vigmed är ett svenskt medicinteknikbolag med affärsidén att erbjuda marknaden unika nålskyddade stickprodukter.  Vigmed har sitt huvudkontor i Helsingborg och sysselsätter ett 15-tal anställda. Vigmeds aktie handlas på NASDAQ OMX First North under kortnamnet VIG och har cirka 5 400 aktieägare. Remium Nordic AB är bolagets Certified Advisor. Ytterligare information såsom bolagsbeskrivning, en filmad Vigmed-presentation och riskfaktorer återfinns på Vigmeds hemsida: www.vigmed.com

An. Mavrogenis S.A. är den största distributören av medicintekniska produkter I Grekland och har mer än 250 anställda. Andra företag som representeras av An. Mavrogenis i Grekland inkluderar Coloplast, Covidien och Bausch & Lomb.

Mike Dooley, försäljningsdirektör för Vigmed Europa
Anastasios Mavrogenis, VD för An. Mavrogenis S.A.