Vigmed AB signerar distributionsavtal för Australien och Nya Zeeland.

Vigmed AB utvidgar sina strategiska marknadsinitiativ och signerar ett exklusivt distributionsavtal för Australien och Nya Zeeland med Device Technologies Australia Pty Ltd.

Vigmed annonserade idag att de har tecknat ett exklusivt distributionsavtal för de första marknaderna i Asien och Stillahavsområdet. Device Technologies har valts som ansvarig distributionspartner för lanseringen av Vigmeds produkter i Australien och Nya Zeeland.

"Vi är mycket glada över att ha Device Technologies som vår partner i denna region. Som med Vigmeds alla andra partnerskap, är detta början på ett nära försäljnings-, marknadsförings- och utvecklingssamarbete", säger Vigmed VD Finn Ketler.

"Device Technologies har en gedigen erfarenhet av denna specifika, geografiska marknad, särskild erfarenhet av infusionsterapimarknaden och ett gott rykte med hög kvalitet på försäljning och supportfunktioner. Att de valt att föredra just våra säkerhetsprodukter framför andra tillverkares ger oss stort förtroende när vi nu lanserar på dessa marknader", säger Vigmed Sales Director, Asia Pacific, Mike Dooley.

"Vigmeds produkter är av hög kvalitet och erbjuder oss en kostnadseffektiv och konkurrenskraftig lösning på problemen kring stickskador och vårdpersonals säkerhet", kommentarer Ruth Roberts, Device Technologies Business Development Manager. "Detta samarbete passar väl in i vår strävan efter att möjliggöra en förstklassig sjukvård genom att tillhandahålla de bästa medicintekniska produkter i världen."

Marknadslanseringen kommer att ske när registreringsprocedurerna är slutförda, vilka i sin tur är baserade på existerande CE-certifiering.

VD, Finn Ketler, 042 600 5311 eller Sales Director, Mike Dooley, 042 600 5317

Vigmed är ett svenskt medicinteknikbolag med affärsidén att erbjuda marknaden unika nålskyddade stickprodukter. Vigmed har sitt huvudkontor i Helsingborg och sysselsätter ett 20-tal anställda. Vigmeds aktie handlas på NASDAQ OMX First North under kortnamnet VIG och har cirka 5 400 aktieägare. Remium Nordic AB är bolagets Certified Advisor. Ytterligare information såsom bolagsbeskrivning, en filmad Vigmed-presentation och riskfaktorer återfinns på Vigmeds hemsida: www.vigmed.com/investor

Vi är mycket glada över att ha Device Technologies som vår partner i denna region. Som med Vigmeds alla andra partnerskap, är detta början på ett nära försäljnings-, marknadsförings- och utvecklingssamarbete.
Finn Ketler, Vigmed CEO
Device Technologies har en gedigen erfarenhet av denna specifika, geografiska marknad, särskild erfarenhet av infusionsterapimarknaden och ett gott rykte med hög kvalitet på försäljning och supportfunktioner. Att de valt att föredra just våra säkerhetsprodukter framför andra tillverkares ger oss stort förtroende när vi nu lanserar på dessa marknader.
Mike Dooley, Vigmed Sales Director
Vigmeds produkter är av hög kvalitet och erbjuder oss en kostnadseffektiv och konkurrenskraftig lösning på problemen kring stickskador och vårdpersonals säkerhet.
Ruth Roberts, Device Technologies Business Development
Ruth Roberts, Device Technologies Business Development