Vigmed AB signerar exklusivt distributionsavtal för den Belgiska marknaden.

Vigmed annonserade idag att man har signerat ett exklusivt distributionsavtal för ännu en viktig marknad i Europa – Belgien – där Hopsithera, som är en del av amerikanska Mylan Inc Group, kommer att vara Vigmeds distributionspartner.

Efter tidigare annonserade avtal för andra europeiska marknader kan Vigmed nu även lägga Belgien till sitt nätverk av distributörer för sina unika och patenterade säkerhetsprodukter.

"Vi välkomnar Hospithera till vårt växande nätverk av kvalificerade och välrenommerade distributörer, och vi ser mycket fram emot att kunna introducera våra säkerhetsprodukter på den belgiska marknaden", säger Vigmed Sales Director, Mike Dooley. "Belgien är en viktig och snabbt växande marknad. Jag är övertygad om att det sätt som våra produkter kompletterar varandra på samt den höga kvalitet som Hospitheras sortimentet erbjuder kommer att garantera framgång för båda företagen."

"Efter en noggrann marknadsanalys, fann vi att Vigmeds katetrar mottogs med stor entusiasm av den belgiska marknaden. Säkerheten för hälso- och sjukvårdspersonal är fortfarande ett hett ämne, nu - och inför framtiden. Vi ser en stor potential i vårt samarbete med Vigmed", säger Hospithera Interventional Care Division Manager, Jurgen Struylaart.

VD, Finn Ketler, 042 600 5311 eller Sales Director, Mike Dooley, 042 600 5317

Vigmed är ett svenskt medicinteknologiskt bolag vars mission är att eliminera nålssticksskador och risken för smittspridning av farliga blodburna infektionssjukdomar genom att erbjuda marknaden unika nålskyddade stickprodukter. Vigmed har sitt huvudkontor i Helsingborg och sysselsätter 20 anställda. Vigmeds aktie handlas på NASDAQ OMX First North under kortnamnet VIG och har cirka 5 600 aktieägare. Remium Nordic AB är bolagets Certified Advisor. Ytterligare information om bolaget återfinns på Vigmeds hemsida: www.vigmed.com/investor

Vi välkomnar Hospithera till vårt växande nätverk av kvalificerade och välrenommerade distributörer, och vi ser mycket fram emot att kunna introducera våra säkerhetsprodukter på den belgiska marknaden.
Vigmed Sales Director, Mike Dooley
Vigmed Sales Director, Mike Dooley
Efter en noggrann marknadsanalys, fann vi att Vigmeds katetrar mottogs med stor entusiasm av den belgiska marknaden. Säkerheten för hälso- och sjukvårdspersonal är fortfarande ett hett ämne, nu - och inför framtiden. Vi ser en stor potential i vårt samarbete med Vigmed.
Hospithera Interventional Care Division Manager, Jurgen Struylaart