Vigmed erhåller CE-märkning för produktlinjen SWiNG

Vigmed meddelade idag att man har erhållit CE-märkning för kommersiell försäljning av sin nya produkt Vigmed® SWiNG.

I och med lanseringen av SWiNG-produkterna utökar Vigmed sitt utbud av unika och patenterade säkerhetslösningar som utvecklats i enlighet med företagets kontinuerliga strävan att eliminera nålsticksskador.

SWiNG är det första säkerhetsskyddet för injektionssprutor som efter aktivering automatiskt förhindrar stickskador, både under och efter själva injektionen.

"Detta är en viktig milstolpe för både vårt företag och för medicinsk personal runt om i världen. Lanseringen av denna produkt kommer lägligt med fokus på den pågående Ebola-krisen i åtanke", säger Vigmed VD Finn Ketler. "Vi strävar efter att göra sjukvårdspersonalens arbetsplats säkrare, och genom att erbjuda denna säkerhetsprodukt till marknaden bidrar vi ytterligare till detta samtidigt som vi utökar säkerheten kring ett av de vanligaste medicinska ingreppen i världen."

CE-märkningen innebär att Vigmed omedelbart kan utöka utbudet av sina säkerhetsprodukter till marknaden.

”Våra distributörer kan nu introducera denna produktlinje på sina respektive marknader och vi har stor tilltro till att produkterna kommer att uppskattas av både kunder och slutanvändare”, säger Vigmed Sales Director Europe, Mike Dooley.

VD, Finn Ketler, 042 600 5311 eller Director of Quality Assurance & Regulatory Affairs, Ola Lindau, 042 600 5315

Vigmed är ett svenskt medicinteknikbolag med affärsidén att erbjuda marknaden unika nålskyddade stickprodukter.  Vigmed har sitt huvudkontor i Helsingborg och sysselsätter ett 10-tal anställda. Vigmeds aktie handlas på NASDAQ OMX First North under kortnamnet VIG och har cirka 5 400 aktieägare. Remium Nordic AB är bolagets Certified Advisor. Ytterligare information såsom bolagsbeskrivning, en filmad Vigmed-presentation och riskfaktorer återfinns på Vigmeds hemsida: www.vigmed.com

Detta är en viktig milstolpe för både vårt företag och för medicinsk personal runt om i världen. Lanseringen av denna produkt kommer lägligt med fokus på den pågående Ebola-krisen i åtanke.
Vigmed VD Finn Ketler
Vigmed VD Finn Ketler
Våra distributörer kan nu introducera denna produktlinje på sina respektive marknader och vi har stor tilltro till att produkterna kommer att uppskattas av både kunder och slutanvändare.
Vigmed Sales Director Europe, Mike Dooley