Vigmed inleder process för listbyte till NASDAQ OMX Small Cap

Styrelsen i Vigmed Holding AB genomförde den 19 augusti sin årliga strategiska genomgång. Vid detta möte fattade styrelsen, som en konsekvens av en nu utvidgad ambitionsnivå, beslut om att bilda ett operativt bolag i Kina som ett dotterbolag till Vigmed China Ltd. i Hong Kong. Genom det nybildade bolaget kommer Vigmed utan dröjsmål att inleda en registrering av utvalda produkter på den kinesiska marknaden. Bolaget avser att kommunicera en handlingsplan för den Asiatiska marknaden under hösten.

Vidare fattades beslut om att inleda en process i syfte att förbereda bolaget för byte av handelsplats för bolagets aktier från NASDAQ OMX First North till NASDAQ OMX Stockholm Small Cap. Detta som ett naturligt steg inför en förväntad tillväxtfas kopplad till det faktum att bolaget nu börjat sälja sina produkter på utvalda marknader och stegvis avser att lansera nya produktlinjer samt etablera sig på ett antal ytterligare marknader. Vidare förväntas en notering öka intresset hos institutionella investerare, aktieanalytiker och partners.

Finn Ketler, VD, säger i en kommentar ”Efter en period med utmaningar för att kvalitetssäkra produkterna och stabilisera produktionsapparaten så går vi nu in i en mycket spännande och positiv kommersialiseringsfas. Vi har nu en kompetent och motiverad organisation på plats och ser fram emot att - i samarbete med våra partners och slutkunder – med våra produkter aktivt jobba för minskad risk för smittspridning via stickprodukter. De beslut vi nu fattat är naturliga steg i bolagets fortsatta snabba utveckling.”

Ordförande, Lennart Holm, 070-630 856 eller VD, Finn Ketler, 042 600 5311

Vigmed är ett svenskt medicinteknikbolag med affärsidén att erbjuda marknaden unika nålskyddade stickprodukter. Vigmed har sitt huvudkontor i Helsingborg och sysselsätter ett 20-tal anställda. Vigmeds aktie handlas på NASDAQ OMX First North under kortnamnet VIG och har cirka 5 400 aktieägare. Remium Nordic AB är bolagets Certified Advisor. Ytterligare information såsom bolagsbeskrivning, en filmad Vigmed-presentation och riskfaktorer återfinns på Vigmeds hemsida: www.vigmed.com/investor

Finn Ketler, VD