Vigmed offentliggör prospekt avseende företrädesemission

EJ FÖR OFFENTLIGGÖRANDE, DISTRIBUTION ELLER PUBLICERING, DIREKT ELLER INDIREKT, I ELLER TILL USA, KANADA, JAPAN, AUSTRALIEN ELLER I NÅGON ANNAN JURISDIKTION DÄR SÅDAN ÅTGÄRD ÄR FÖREMÅL FÖR LEGALA RESTRIKTIONER.

Prospektet avseende Vigmed Holding AB:s (publ) (”Vigmed” eller ”Bolaget”) nyemission har godkänts och registrerats av Finansinspektionen och finns nu tillgängligt på Bolagets hemsida www.vigmed.com samt på Remiums hemsida www.remium.com.

ABG Sundal Collier är finansiell rådgivare och Mannheimer Swartling Advokatbyrå legal rådgivare till Vigmed i samband med nyemissionen.

Informationen i detta pressmeddelande är sådan som Vigmed ska offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden och/eller lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande den 12 november 2014 kl. 08:00.

Ordförande, Lennart Holm, 070 630 856 eller VD, Finn Ketler, 042 600 5311, e-post fk@vigmed.com

Vigmed är ett svenskt medicinteknikbolag med affärsidén att erbjuda marknaden unika nålskyddade stickprodukter. Vigmed har sitt huvudkontor i Helsingborg och sysselsätter ett 20-tal anställda. Vigmeds aktie handlas på NASDAQ OMX First North under kortnamnet VIG och har cirka 5 400 aktieägare. Remium Nordic AB är bolagets Certified Advisor. Ytterligare information såsom bolagsbeskrivning, en filmad Vigmed-presentation och riskfaktorer återfinns på Vigmeds hemsida: www.vigmed.com/investor