Vigmed vinner anbud för pediatrisk IV-kateter i Danmark.

Vigmed tillkännagav idag att deras partner, CODAN DEHA ApS, har vunnit en upphandling för den patenterade säkerhetskatetern, Vigmed® CLiP® Neo, i Region Nord i Danmark

Vigmeds distributionspartner i Danmark, CODAN DEHA ApS, tilldelades ett kontrakt på upp till fyra år för CLiP® Neo. Denna patenterade produkt är tillverkad med avsikt att förhindra oavsiktliga nålsticksskador, främst inom vården av neonatala och små barn.

"Detta är ett resultat av framgångsrikt samarbete med CODAN DEHA och en bekräftelse på att våra produkt- och utvecklingsprocesser levererar det vi lovar. Denna bekräftelse stärker ytterligare vår position i Danmark och försäkrar oss om att våra produkter kommer att vara framgångsrika även på övriga europeiska marknader", kommenterar Vigmed Sales Director, Mike Dooley.

"CLiP® Neo lever väldigt väl upp till de krav som ställdes i anbudet för säkerhetsprodukter och fick en utmärkt utvärdering både vad beträffar produktdesign och användning i denna upphandling. Det faktum att vi kan erbjuda två storlekar - både 24G och 26G - spelade också en roll för beslutet om att tilldela oss kontraktet", säger CODAN DEHA ApS Country Manager, Thomas Hornstrup.

VD, Finn Ketler, 042 600 5311 eller Sales Director, Mike Dooley, 042 600 5317

Vigmed är ett svenskt medicinteknologiskt bolag vars mission är att eliminera nålssticksskador och risken för smittspridning av farliga blodburna infektionssjukdomar genom att erbjuda marknaden unika nålskyddade stickprodukter. Vigmed har sitt huvudkontor i Helsingborg och sysselsätter 20 anställda. Vigmeds aktie handlas på NASDAQ OMX First North under kortnamnet VIG och har cirka 5 600 aktieägare. Remium Nordic AB är bolagets Certified Advisor. Ytterligare information om bolaget återfinns på Vigmeds hemsida: www.vigmed.com/investor

Detta är ett resultat av framgångsrikt samarbete med CODAN DEHA och en bekräftelse på att våra produkt- och utvecklingsprocesser levererar det vi lovar. Denna bekräftelse stärker ytterligare vår position i Danmark och försäkrar oss om att våra produkter kommer att vara framgångsrika även på övriga europeiska marknader.
Vigmed Sales Director, Mike Dooley
CLiP® Neo lever väldigt väl upp till de krav som ställdes i anbudet för säkerhetsprodukter och fick en utmärkt utvärdering både vad beträffar produktdesign och användning i denna upphandling. Det faktum att vi kan erbjuda två storlekar - både 24G och 26G - spelade också en roll för beslutet om att tilldela oss kontraktet.
CODAN DEHA ApS Country Manager, Thomas Hornstrup