• Vigmed/

Vigmeds oberoende budkommitté rekommenderar fortsatt Vigmeds aktieägare att acceptera Greiner Bio-Ones uppköpserbjudande

Den oberoende budkommittén (“Budkommittén”)[1] utsedd av styrelsen för Vigmed Holding AB (”Vigmed”) med anledning av Greiner Bio-One GmbH:s offentliga uppköpserbjudande den 27 februari 2017 (”Erbjudandet”) tog igår den 21 mars 2017 del av ett pressmeddelande offentliggjort av Beijing Topraise Medical Technology (https://www.bequoted.com/bolag/beijing-topraise-medical-technology/pressmeddelande/beijing-topraise-medical-technology-co.-ltd-announces-its-in-55209). Budkommittén har inte tagit del av någon annan information om det eventuella låneerbjudandet än vad som anges i pressmeddelandet. Informationen i pressmeddelandet föranleder inte någon ändring av Budkommitténs inställning till Erbjudandet och Budkommittén rekommenderar alltså fortsatt aktieägarna i Vigmed att acceptera Erbjudandet.

[1] Budkommittén består av styrelseledamöterna Sten Dahlborg (ordförande), Thomas Baier och Axel Sjöblad, vilka inte har någon intressekonflikt i förhållande till GBO eller Erbjudandet.

För ytterligare information kontakta:

Styrelseordförande Sten Dahlborg, 070-83 69 419

Denna information är sådan information som Vigmed Holding AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning och lagen om värdepappersmarknaden. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersoners försorg, för offentliggörande den 22 mars 2017 kl. 08.00 CET.

Vigmed är ett svenskt medicinteknikbolag med affärsidén att eliminera stickskador genom att erbjuda marknaden unika nålskyddade stickprodukter. Vigmed har sitt huvudkontor i Helsingborg. Vigmeds aktie handlas på NASDAQ OMX First North under kortnamnet VIG och har cirka 5 600 aktieägare. Remium Nordic AB är bolagets Certified Advisor. Ytterligare information såsom bolagsbeskrivning, en filmad Vigmed-presentation och riskfaktorer återfinns på Vigmeds hemsida:
www.vigmed.com/investor