TransAtlantics affärsområde Viking Supply Ships publicerar finansiell information från första kvartalet 2012

En separat finansiell rapport publiceras för att ge information om det första kvartalets resultat inom ett av TransAtlantics två affärsområden Viking Supply Ships, tillika ett helägt dotterbolag till TransAtlantic. Den finansiella rapporten finns tillgänglig på www.rabt.se samt www.vikingsupply.com

TransAtlantic är indelat i två affärsområden: Industrial Shipping med huvudsaklig verksamhet i Norderuropa och Östersjön via bulk-, container- och RoRo fartyg, samt affärsområdet Viking Supply Ships som är verksamt inom isbrytning och offshore i framförallt arktiska och subarktiska områden. Industrial Shipping har sitt huvudkontor i Göteborg och Viking Supply Ships har sitt huvudkontor i Köpenhamn, Danmark. De koncerngemensamma funktionerna finns samlade i Göteborg. Delningen av TransAtlantic i två separata bolag, Industrial Shipping och Viking Supply Ships, förväntas äga rum tidigast 2013.

Fram till delningen av TransAtlantic redovisar bolaget koncerngemensamma resultat men kommer framöver att även kvartalsvis publicera finansiella rapporter för Viking Supply Ships A/S.

För information om den finansiella rapporten, vänligen kontakta VD Viking Supply Ships, Christian W Berg, tel: +45 41 77 8380.

För ytterligare information, vänligen kontakta Informationschef TransAtlantic, Carina Dietmann, tel. 031-763 2334.

Rederi AB TransAtlantic är ett ledande svenskt rederi med huvudkontor i Göteborg samt ett flertal kontor i Europa. TransAtlantic är indelat i två affärsområden; Industrial Shipping och Viking Supply Ships. Fartygsflottan består av sammanlagt 62 fartyg och bolaget har cirka 950 anställda. Omsättningen för 2011 uppgick till MSEK 2 989. Affärsområdet Industrial Shipping är uppdelat i fem divisioner; Bulk, Container, RoRo Baltic, Short Sea Bulk och Integrated Logistics. Bolagets B-aktie är noterad på NASDAQ OMX Stockholm, segment Small Cap. www.rabt.se

Informationen är sådan som TransAtlantic är skyldig att offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden och/eller lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande den 23 maj 2012 kl.09.00.