TransAtlantics valberedning utsedd

Enligt beslut på årsstämma den 3 maj 2011 ska TransAtlantics valberedning bestå av fyra ledamöter. De fyra ledamöterna ska representera de tre röstmässigt största aktieägare/ägargrupperna i företaget enligt Euroclear Analys per den 30 september 2011.

Valberedningen, vars uppgift är att till årsstämman 2012 lägga fram förslag rörande stämmoordförande, styrelseledamöter, styrelseordförande, styrelsearvode, val av revisorer för kommande period samt eventuell ersättning för kommittéarbete, ingår:

Christen Sveaas och Henning E Jensen, representerar Kistefos AS/Viking Supply Ships AS, Lena Patriksson Keller, representerar Enneff Rederi AB/Enneff Fastigheter AB samt Jenny Lindén Urnes, representerar Lindéngruppen AB.

Valberedningens ledamöter representerar tillsammans drygt 73 procent av röstetalet för samtliga aktier i bolaget.

Aktieägare som önskar få ärende behandlat på stämman kan skriftligen begära detta hos bolaget. Sådan begäran om behandling av ärende skickas till Rederi AB TransAtlantic (publ), Att: Årsstämma 2012, Box 8809, 402 71 Göteborg, och måste inkomma till bolaget senast 30 mars 2012, eller i så god tid att ärendet, om så krävs, kan upptas i kallelsen till stämman.

Årsstämma i Rederi AB TransAtlantic AB (publ) kommer att hållas den 27 april.
Plats meddelas senare.

För ytterligare information kontakt styrelsens ordförande Christen Sveaas tel + 47 23 11 70 00
eller Informationschef Catharina Sandberg, tel 0304-67 47 00