5 000 anställda får besök av facket

- Det är viktigt att föra en levande dialog ute på arbetsplatserna. Facket måste bli mer synligt och också lyssna bättre på vad de anställda tycker i olika frågor. Det är en del av TCO-förbundens arbete för att förnya och modernisera facket. Den här kampanjen kommer dessutom väldigt bra i avtalsrörelsen, säger Eva Nordmark, ordförande i SKTF.
- Målet är också att få med fler medlemmar i facket. Ju fler medlemmar, ju starkare fack. Och i nuvarande lågkonjunktur finns risken att man blir arbetslös. Man kan öka sin trygghet i sådana lägen genom SKTF:s inkomstförsäkring. Man kan också få hjälp med att utvecklas i sitt arbete på olika sätt. Dessutom kan medlemmar alltid få goda råd av vår telefonrådgivning i Stockholm som är bemannad med ett tiotal personer alla vardagar mellan kl 08 och 20, om de inte får kontakt med sina lokala företrädare. Vi siktar på att få 1 000 nya medlemmar genom den här kampanjen, säger Eva Spjuth, kampanjansvarig på SKTF.
För mer information, kontakta Eva Nordmark på tel 070 624 13 11 eller Eva Spjuth på tel 070 23 03 372.