Anders Blom omvald till Visions förbundsstyrelse

Vid Visions förbundsmöte i Norrköping idag omvaldes Anders Blom från Falköping till ledamot i förbundsstyrelsen.

Anders Blom är 51 år och arbetar som stiftskonsulent i Skara stift. Han blev invald i dåvarande SKTFs förbundsstyrelse första gången 2003 och sedan omvald 2004 och 2008.  Han sitter också i avdelningsstyrelsen och är huvudskyddsombud på sin arbetsplats och i Skara stift.

Vilken facklig politisk fråga vill du lyfta fram under de kommande fyra åren?

- Vi måste vara relevanta för dem som kommer ut på arbetsmarknaden, unga välutbildade och akademiker idag och i framtiden och visa att vi jobbar för schysta villkor. I Svenska kyrkan är arbetsmiljön en stor fråga, men också generationsväxlingen. Här har Vision en viktig roll att spela, säger Anders Blom.

Visions förbundsstyrelse består av tolv ledamöter som väljs för en mandat­period, det vill säga fyra år. Annika Strandhäll valdes idag om till förbundsordförande. Till den nya förbundsstyrelsen valdes också: Ove Jansson (1e vice ordförande), Veronica Karlsson (2 e vice ordförande), Monika Göl, Michael Karlsson, Mikael Korán, Anna Nilsson, Jenny Nygårds, Mikael Stillman och Sven Erik Trulsson.

Visions förbundsmöte äger rum 20–23 september på Louis de Geer Konsert & Kongress i Norrköping.

Bilder på samtliga ledamöter i förbundsstyrelsen kommer att finnas på www.vision.se under kvällen.

För ytterligare kommentarer kontakta Anders Blom, 070 -525 9478.

Vision har ca 160 000 medlemmar som har tusentals olika yrken. Vi är det ledande fackförbundet för dig som i privat eller offentlig regi jobbar i kommunen, landstinget eller inom kyrkan. Vi är partipolitiskt obundna och ingår i TCO.

Presschef Nina Odermalm Schei, tfn 073 056 70 33 och pressekreterare Maria Martinsson, tfn 070-655 50 48.